17 lucruri pe care oamenii de succes le fac imediat ce ajung la birou

17 lucruri pe care oamenii de succes le fac imediat ce ajung la birou
Publicat: 10/02/2016, 10:53

„Trebuie să începi ziua de muncă „cu dreptul”, acest lucru nu e important doar pentru relațiile interpersonale. E important pentru productivitate, mai ales pentru oamenii foarte ocupați”, spune Michael Kerry, un speaker internațional și autorul cărții „You Can’t Be Serious! Putting Humor to Work”, citat de independent.co.uk.

„Primele 10 MINUTE pot determina tonul și atitudinea pentru ziua respectivă de muncă, deci e important să o începi cum trebuie”, spune acesta.

Lynn Taylor, expertă în resurse umane, este de acord cu speakerul motivațional. „Aceste momente aparent banale pot stabili un șablon pentru restul zilei”.

„Primele minute la birou pot fi și cele mai stresante, din cauza nivelului de anxietate. Mai exact, nu știi ce urmează în acea zi – crize, întâlniri, ședințe, provocări, o vizită în biroul șefului etc”.

Angajații au nevoie de o stăpânire de sine, o gândire pozitivă și o disciplină „de fier”, care să înceapă dimineață. Astfel, vor putea contracara „gravitația negativă” care îi determină să se predea în fața provocărilor, explică Lynn.

Kerr spune că oamenii de succes au o rutină și obiceiuri bine stabilite. „Aceste obiceiuri ajută la clădirea succesului. Momentul-cheie al formării lor este DIMINEAȚA, la primele ore”.

Ce fac oamenii de succes în primele 10 MINUTE după ce ajung la birou?

MEDITEAZĂ

Atingerea celor mai bune rezultate necesită o meditație profundă, spune Taylor. „Oamenii de succes meditează în liniște și solitudine. Se întreabă dacă pot îndeplini planurile, care este stadiul unui proiect, ce pot realiza în acea zi?”

ÎȘI ACORDĂ UN MOMENT DE RESPIRO

„S-ar putea să vi se pară doar niște „adepți ai lui Buddha”, dar pentru ei e important”, spune Kerr. „Dacă vii la muncă și plonjezi direct într-o situație stresantă, cu telefoane care sună și oameni care roiesc în jurul tău, ai putea să te simți suprasolicitat, atât profesional, cât și emoțional și alți oameni ți-ar face agenda”, explică Kerr. „Calibrarea” propriilor obiective și prezența de spirit te vor ajuta să treci cu bine peste ziua respectivă, să ai un control bun asupra activității tale.

SE ACOMODEAZĂ

Oamenii de succes se acomodează la locul de muncă, își reglează scaunul, pentru a evita durerile de spate și obiectele pe care le folosesc cel mai des – telefoane, tastatură, maus etc. „Asigură-ți un iluminat corespunzător”, avertizează Kerr. „Mediul de lucru trebuie să fie ergonomic și funcțional”.

ÎȘI ORGANIZEAZĂ SPAȚIUL DE LUCRU

Atunci când nu își găsesc lucrurile pe care le caută la birou, angajații devin nervoși și pierd vremea. Un birou curat înseamnă o minte curată și focusată, spune Kerr.

FAC MIȘCARE

Oamenii de succes se asigură că nu rămân sedentari la locul de muncă. „Faceți mișcare câteva minute”, sugerează Taylor. „Veți putea sta drept în fața audienței!”

ÎȘI REVIZUIESC PLANURILE ȘI PRIORITĂȚILE

„Prioritățile și task-urile, pe primul loc!”, recomandă Taylor. „Nu apela doar la o listă, prioritizează cum trebuie toate sarcinile și proiectele”. E vital să finalizezi cele mai importante lucruri la începutul zilei, deoarece atunci ai cea mai bună energie.

VĂD SUCCESUL ACOLO UNDE ALȚII NU-L OBSERVĂ

Prin anticiparea succesului proiectelor lor, oamenii de succces determină pașii necesari pentru îndeplinirea obiectivelor „Astfel, nu se abat de la plan și se concentrează asupra aspectelor cu adevărat importante ale proiectelor”, explică Kerr.

NU FAC MAI MULTE LUCRURI ÎN ACELAȘI TIMP

Contrar așteptărilor, oamenii de succes nu fac mai multe lucruri deodată, deoarece acestea consumă energie și timp. Dimineața, ei ar putea fi tentați să accelereze producția, dar n-o fac. Potrivit unui studiu al Universității Standord, multitasking-ul este mai puțin productiv decât abordarea individuală a sarcinilor profesionale.

ANTICIPEAZĂ ELEMENTELE DE DISTRAGERE A ATENȚIEI

La locul de muncă, distragerea atenției reprezintă un fenomen des întâlnit și „natural”. „Telefoane care nu au prioritate, întâlniri inutile, colegi vorbăreți, email-uri inutile, social media sau notificări neimportante – toate aceste elemente nu fac altceva decât să-ți distragă atenția de la scopul zilei”.

ȘTIU SĂ SPUNĂ „NU”

„Oamenii de succes știu să profite din plin de primele minute la birou”, spune Taylor. „Pot fi diplomați și amabili și când spun „NU”. Ei nu încearcă să mulțumească pe toată lumea. „În general, nimeni nu va fi pe deplin mulțumit, oricât efort ai depune”, spune Taylor.

BLOCHEAZĂ ENERGIA NEGATIVĂ

Oamenii de succes nu capitulează în fața provocărilor și le „cântăresc” în funcție de priorități. „Pur și simplu le pun în cutii diferite”, explică Taylor.

ÎȘI SALUTĂ ECHIPA

„Indiferent de rolul pe care îl are un lider, e important să își salute angajații”, explică Kerr. Taylor spune că o vorbă bună din partea șefului, îndreptată către echipă, va cântări greu în performanțe. „Pentru a avea o carieră de succes, nu poți ignora calitățile celor din jur”, spune aceasta. „Mai mult, abordarea umană poate fi „contagioasă””.

IAU „PULSUL” ANGAJAȚILOR/COLEGILOR

Șefii adevărați iau „pulsul” angajaților, la primele ore ale dimineții, pentru a se asigura că sunt implicați și motivați. „Dintr-o singură privire, acești profesioniști pot „citi” nivelul de energie și satisfacție din rândul angajaților”, spune Taylor.

ZÂMBESC DES

Cei mai buni angajați și șefi știu cum să le facă ziua mai ușoară celorlalți. „Mulți oameni de succes pe care îi cunosc au o rutină dis de dimineață, trimit „gluma zilei” pe email și zâmbesc alături de angajați și colegi”, spune Kerr. „Un zâmbet dimineața este prioritar și ajută la detensionarea atmosferei”. Taylor subliniază că studiile au demonstrat importanța zâmbetului, care aduce o atmosferă pozitivă. „Nu trebuie să folosești un zâmbet fals, ci unul plăcut, benefic”.

SUNT RECUNOSCĂTORI

„Oamenii de succes se gândesc încă de la primele ore ale zilei la un lucru pentru care ar trebui să fie recunoscători”, spune Taylor. „Astfel, ei pun lucrurile mici în perspectivă, folosesc o unealtă motivațională. După ce ți-ai stabilit prioritățile pentru succes, restul zilei va decurge mult mai ușor”.

SE GÂNDESC LA CUM ÎI POT AJUTA PE CEILALȚI

„Când lucrez doar pentru mine, orice consecință nefastă este stresantă și se reflectă DOAR asupra mea. Când îi servesc pe ceilalți, munca este mult mai valoroasă”, explică Arthur C. Brooks, președintele American Enterprise Institute.

ÎȘI VERIFICĂ STRATEGIC EMAILUL

„Subliniez cuvântul „strategic”, deoarece emailul poate deveni o pierdere de timp”, explică Kerr. „Verificarea emailului poate deveni un instrument prin care pot fi rezolvate multe lucruri”. Oamenii de succes își verifică extrem de eficient emailurile, în primele zece minute ale zilei și le prioritizează.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce sancțiune a primit un şofer din Vâlcea după ce şi-a împodobit BMW-ul cu luminițe
Alegeri Prezidențiale 2024 | Surpriza cifrelor de la ora 10:00. Așa ceva nu s-a mai...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
O tânără care a făcut un test ADN ca să afle care este istoria familiei...
INTERDICȚIA halucinantă primită de Gabriel Cotabiță de la fiicele sale. Artistul a fost nevoit să...
Cauza MORȚII lui Gabriel Cotabiță! Solistul s-a chinuit ENORM în ultimele clipe de viață
Haos pe șosele, trafic paralizat și viscol în jumătate de ţară. Zona în care zăpada...
Alegerile prezidențiale din 2024 în România, Turul I: Secțiile de votare s-au deschis. Prezența la...
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Spania a amendat mai multe companii aeriene low-cost pentru practici abuzive. Ryanair a primit cea...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Taxă la retragerea de numerar. Anunț pentru cei care scot banii cash de la bancomat
Cum a izbucnit cel mai scurt război din istorie. Conflictul sângeros a durat numai 38...
Horoscop weekend 23 - 24 noiembrie 2024. Ce zodii sunt binecuvântate de Univers în aceste...
Gabriel Cotabiță a murit! Doliu în lumea artistică
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Oamenii de știință au creat cele mai subțiri spaghete din lume