„2016 reprezintă un an de echilibru, în sensul că vom reuși să revenim cu parcul de vehicule la nivelul normal. Le vom scoate din imobilizare pe cele defecte. În ultima parte, am scos din imobilizare aproape 200 de vehicule care pot circula, cu ușoare reparații, pe străzile Capitalei. Cu acestea vom putea să facem față condițiilor de pe traseu. Totodată, simțim nevoia reorganizării rețelei de transport. Avem în planul de investiție cumpărarea unor autobuze de capacitate medie, gen microbuze, pentru a înlocui autobuzele clasice pe traseele cu un flux redus de călători, precum liniile 106, 124, 125, 185 sau liniile de noapte, precum și pe străzi care nu pot susține traficul greu”, a declarat, pentru Ring.ro, Constantin Tobescu, șeful Serviciului de Comunicare al RATB.
De asemenea, principalele vehicule pe care regia de transport intenționează să le modernizeze în acest an sunt tramvaiele. Totodată, RATB vrea să construiască un tramvai în uzina proprie.
Capitala a avut, în 2015, în exploatare două autobuze electrice, care, deși sunt performante și prietenoase cu mediul, nu reprezintă momentan o soluție.
„Anul trecut am avut două tipuri de autobuze electrice care, din punctul nostru de vedere, s-au comportat foarte bine. Au circulat pe trasee cu un flux mare de călători, liniile 381 și 104, însă problema acestora o reprezintă autonomia. Nu pot circula mai mult de maximum 200 de kilometri și trebuie să se întoarcă la unitatea de exploatare pentru a le fi reîncărcate bateriile. Un autobuz face minimum 250 de kilometri, maximum 400 pe zi, de două ori mai mult decât unul electric, aceasta este principala problemă. Cel de-al doilea inconvenient îl reprezintă prețul dublu față de cel al unui autobuz normal”, a precizat Constantin Tobescu.