De asemenea, până la sfârșitul semestrului, Inspectoratul Școlar București va transmite Ministerului Educației rapoarte lunare privind modul în care profesorul relaționează cu elevii, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.
Incidentul de la Colegiul Național „Tudor Vianu”, în care un elev s-ar fi târât în genunchi până la catedra profesorului de matematică Severius Moldoveanu pentru a obține o notă în plus la teză, „este rezultatul înțelegerii eronate a unei glume făcute de cadrul didactic în cauză. Astfel, pe fondul unei atmosfere relaxate la clasă, profesorul a glumit cu elevii săi, stârnind o reacție imprevizibilă, care nu a putut fi controlată”, potrivit rezultatelor anchetei Ministerului Educației.
„Ca urmare a celor constatate și a sesizărilor primite, Corpul de Control al Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice a recomandat Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) monitorizarea activității profesorului de matematică, până la finalizarea semestrului în curs, și realizarea de rapoarte lunare privind modul de relaționare a acestuia cu elevii. Nu în ultimul rând, pentru eliminarea/confirmarea suspiciunilor de evaluare subiectivă a elevilor, ISMB va constitui o comisie având ca obiectiv reevaluarea tezelor de matematică la clasele a X-a A și a X-a C, pentru anul școlar 2015/2016”, se arată în comunicat.
De asemenea, conducerea colegiului „va iniția cercetarea disciplinară a profesorului. Totodată, îi va pune în vedere adaptarea comportamentului și a dialogului pentru menținerea unei relații deschise cu elevii, dar ferme, care să nu lase loc la interpretări și/sau derapaje comportamentale și/sau emoționale”, se mai arată în comunicat.
Nu în ultimul rând, reprezentanții ministerului spun că, în discuțiile cu membrii Corpului de Control, „atât elevii, cât și cadrele didactice au subliniat eforturile profesorului și rezultatele obținte de acesta, de-a lungul carierei sale, în pregătirea elevilor săi”.
Luni, ISMB a comunicat rezultatele anchetei, care arată că „incidentul petrecut la clasă a fost o glumă a profesorului, înțeleasă ca atare de elevi, care nu s-au simțit umiliți”. ISMB mai precizează într-un comunicat de presă remis luni MEDIAFAX, că „profesorul care face obiectul sesizării este un cadru didactic apreciat de către elevi, părinți și conducerea unității de învățământ pentru rezultatele deosebite obținute de elevi la examenul național de bacalaureat, olimpiadele și concursurile internaționale”.
În continuare, ISMB și conducerea liceului vor monitoriza activitatea profesorului privind modul de comunicare în relațiile cu elevii, pentru a fi evitate „aspectele care pot genera interpretări și reacții imprevizibile ale acestora”.