În primele două luni ale anului, înmatriculările de autoturisme Dacia au crescut cu 15%, la 17.493 mașini, potrivit datelor asociației constructorilor auto francezi CCFA.
Piața franceză a urcat în februarie cu 13%, la 166.739 unități, în timp ce la două luni vânzările au fost cu 8,7% mai mari, de 305.139 mașini.
Cota de piață a Dacia a crescut în luna februarie la 5,3%, de la 4,48% anul trecut, în timp ce pentru primele două luni evoluția a fost, de asemenea, una pozitivă, de la 5,42% la 5,73%.
Renault, principala marcă a grupului francez cu același nume, a consemnat în februarie o creștere de 10%, la 32.712 mașini, iar în primele două luni un avans de 3,6%, la 56.131 unități.
Două dintre modele Dacia s-au situat în top zece după vânzări în primele două luni ale anului, respectiv Sandero – cu 8,502 mașini, și Dacia Duster – cu 6.104 unități.
Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare, înmatriculările de mașini noi au scăzut în primele două luni ale anului cu 62%, la 265 unități.
În ianuarie, înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au avansat cu 0,6%, iar cota de piață a mărcii grupului francez Renault a scăzut, în contextul în care piața auto a avut un ritm mai rapid de creștere. Astfel, vânzările Dacia în Franța, cea mai mare piață a mărcii românești, s-au situat în ianuarie la 8.648 unități, față de 8.597 unități în prima lună a anului trecut.
Anul trecut, vânzările de autoturisme Dacia noi au coborât cu 5% în Franța, la 97.441 unități. Evoluția negativă a vânzărilor Dacia pe o piață în creștere a dus la scăderea cotei de piață a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08% anul trecut.
Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 7,7% în 2015, la un nivel record de 550.920 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor publicate, la mijlocul lunii ianuarie, de grupul francez Renault. Dacia a înregistrat o creștere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unități în 2014 la 511.510 unități.