”Acest buget nu a fost aprobat în acest moment. La nivelul Guvernului așteptăm măsuri, un plan, o strategie la nivel mediu și lung la nivelul companiei. Chiar dacă în actualul buget datele pe care le-a prezentat compania sunt ameliorate față de situația anului 2015, această responsabilizare a conducerii companiei trebuie să continue ”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu.
El a precizat că semnul pe care îl dă Guvernul, neaprobând acest buget, este că Executivul solicită ”o responsabilizare crescută și un demers susținut” de creștere a performanței la nivelul companiei, în condițiile în care ”au apărut o serie de discuții legate de capacitatea managementului actual de a-și îndeplini funcțiile și de a răspunde așteptărilor legate de performanța acestei companii”.
Corpul de control al ministrului Transporturilor a fost trimis la Tarom pentru a analiza de ce aeronavele companiei înregistrează întârzieri chiar și de 2-3 ore, a declarat, în 16 februarie, în plenul Senatului, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a vorbit și despre restructurarea companiei.
„Această restructurare s-a mai făcut în trecut și ea a avut pentru primii ani în care compania s-a ținut de acest plan, a avut rezultate foarte bune. Deci acționăm pe două planuri. Cel pe termen mediu și lung e restructurarea cu consultant specialist. Până la jumătatea anului această strategie propusă de consultant o să fie aprobată de acționar, urmând ca în partea a doua a anului aceasta să intre în implementare. Este vorba de regândirea modelului de business al Taromului. (…) Numai depă această redefinire se va trece la regândirea, dimensionarea flotei”, a menționat ministrul Transporturilor.