Aceștia sunt interesați cel mai mult să facă afaceri în domeniul comerțului (26%), agriculturii (18%) și în serviciile profesionale (16%).
Dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani, 59% sunt bărbați, iar 67% au educație medie, jumătate dintre respondenți fiind deja salariați, indică studiul companiei de cercetare de piață realizat la comanda Romanian Business Leaders.
Persoanele intervievate consideră că nivelul taxelor către stat și al impozitelor locale, birocrația ANAF și accesul la finanțare reprezintă cele mai mari piedici în dezvoltarea unei afaceri.
Alte motive invocate de tineri în teama de a deschide o afacere sunt lipsa cunoștințelor despre cum să o începi și să o conduci, starea proastă a economiei locale, dar și lipsa de stabilitate în politică, referindu-se la schimbarea guvernului și a reglementărilor date de către acesta.
Tinerii care doresc să devină antreprenori apreciază, în proporție de 80%, că oamenii de afaceri ar trebui să se implice mai mult în problemele importante din țară.
Totodată, 45% dintre aceștia văd eșecul ca un prilej de învățare.