1. Oprirea tuturor electronicelor
Telefoanele mobile sau alte electronice nu provoacă căderea unei aeronave, dar pot fi extrem de enervante pentru piloți. Atunci când avionul se pregătește de aterizare, piloții pot fi deranjați de semnalele emise de telefoanele mobile care caută semnal.
„Sora mea este însoțitoare de zbor, după ce le spune tuturor să oprească toate electronicele, se duce în spatele avionului, scoate telefonul mobil și începe să scrie mesaje”, a scris unul dintre utilizatorii platformei online.
2. Piloții dorm majoritatea cursei
Cel puțin jumătate dintre piloți dorm în timpul cursei. Între 43 și 54 la sută dintre piloții chestionați în Marea Britanie, Norvegia și Suedia au recunoscut că au adormit în timp ce pilotau un avion cu pasageri.
3. Măștile asigură oxigen doar 15 minute
Dacă măștile de oxigen coboară, ai la dispoziție doar aproximativ 15 minute de oxigen din punctul în care le-ai scos. Totuși, e mai mult decât suficient pentru ca pilotul să ducă aeronava la o altitudine mai mică, unde poți respira normal
4. Apa din avion nu este foarte curată
„Instalațiile care ar trebui să purifice canalizarea de la toaletă și cele care trebuie să reumple avionul cu apă potabilă se află la o distanță de câțiva metri una de alta și câteodată sunt administrate de aceeași persoană”, a comentat un alt utilizator.
5. Piloții primesc meniuri diferite
Doi piloți primesc meniuri diferite și nu le pot împărți. Acest lucru se face pentru a evita toxiinfecție alimentară.
6. Ce rol are lumina difuză
Când un avion aterizează în timpul nopții, însoțitorii de zbor diminuează intensitatea luminii în caz că este nevoie să evacueze pasagerii la aterizare. Ochii sunt deja adaptați la întuneric, astfel că poți vedea mai bine odată ce ajungi în exteriorul avionului.
7. Pilotul te poate aresta în timpul zborului
Pilotul are o autoritate aproape nelimitată când ușile aeronavei sunt închise. Poate să aresteze persoane, să scrie amenzi și chiar să accepte testamentul unui pasager pe moarte.
8. Aerul pe care îl respiri este de la motor
Aerul pe care îl respiri în avion este de fapt aer comprimat de la motor. O mare porțiune (25-50%) ajunge în cabina pilotului, iar restul este pentru pasageri. Aerul iese din avion printr-o gaură mică din spatele fuselajului, potrivit Business Magazin.