‘În momentul de față, acest proiect, cel mai important al Brașovului, are o problemă de finanțare, iar municipiul Brașov poate să susțină împreună cu Consiliul Județean continuarea lucrărilor pentru finalizarea investiției. În acest sens, municipiul reședință, în baza analizelor făcute cu colegii de la Consiliul Județean, va supune aprobării plenului Consiliului Local din această lună propunerea ca municipiul Brașov să intre în acest proiect cu o pondere de 51%. Am început discuțiile cu BERD și există disponibilitatea pentru accesarea unei finanțări, având în vedere că avem un grad scăzut de îndatorare și ne permitem un împrumut, față de Consiliul Județean care are un grad mare de îndatorare. Acest proiect nu poate fi implementat așa cum s-a încercat până acum doar de Consiliul Județean, ci trebuie făcut împreună cu Primăria. Este un proiect public, o investiție foarte importantă a Brașovului pe care trebuie să o finalizăm’ a subliniat Scripcaru, potrivit Capital.
Președintele interimar al CJ Brașov, Mariana Câju, a precizat că pentru finalizarea investiției este necesară suma de peste 30 de milioane de euro, bani pe care instituția nu îi are și nici nu îi poate împrumuta.
‘Acesta este motivul pentru care ne-am asociat cu Primăria Brașov. Am pus la dispoziție cheltuielile făcute până acum în acest proiect, în valoare 24,7 milioane de euro și un credit de 3,5 milioane de euro care a fost accesat anul trecut și care nu a fost cheltuit. Ar mai fi necesară o sumă de peste 30 milioane de euro pentru finalizarea aeroportului, bani care nu pot fi cheltuiți din bugetul Consiliului Județean, datorită gradului mare de îndatorare a instituției. De aceea am invitat Primăria să intre cu o pondere majoritară în această investiție’, a explicat Mariana Câju.
Vicepreședintele CJ Brașov, Adrian Gabor, a afirmat că speră ca în maximum trei ani, Aeroportul internațional Brașov – Ghimbav să devină funcțional.
‘În acest moment, la viitorul aeroport mai sunt de executat suprafețele de mișcare, turnul de control, terminalul, lucrările la stația de transformare electrică, canalizarea pentru apele pluviale. Pe parcursul acestui an am dori să finalizăm suprafețele de mișcare și terminalul. Eu sper ca, în maximum trei ani, aeroportul să devină funcțional’ a spus Gabor.
Prefectul Ciprian Bucur a arătat că proiectul ce vizează aeroportul este un deziderat al întregii comunități, iar autoritățile trebuie să facă demersurile necesare finalizării investiției.
‘Consiliul Județean, Primăria Brașov, Primăria Ghimbav trebuie să-și dea mâna pentru finalizarea investiției. Săptămâna viitoare voi avea o întâlnire cu toți parlamentarii de Brașov, pentru a grăbi aprobarea unei inițiative legislative în ceea ce privește problemele cadastrale care au apărut cu terenul pe care se construiește aeroportul, astfel ca să se poată face transferul celor 200 de hectare din administrarea Domeniilor Statului, în administrarea Consiliului Județean’, a precizat prefectul.
Până în prezent, la aeroportul brașovean a fost construită pista, în lungime de 2.850 de metri, cu o lățime de 45 de metri, lucrări finalizate în toamna anului 2014.