„Dacă infracțiunea de abuz în serviciu dispare din legislația noastră, funcționarii își vor îndeplini atribuțiile după ureche și nu după lege. Și trebuie să ne gândim dacă suntem pregătiți ca fiecare funcționar să acționeze cum își dorește, fără a-l putea investiga. O treime din infracțiunile pentru care noi am întocmit rechizitorii sunt de abuz în serviciu. Eu am studiat practica CCR din 2000 până în prezent. Niciodată CCR nu a interpretat un text din lege. Acesta este atributul unei instanțe de judecată. Orice încercare de a limita competențele DNA ne îngrijorează dar nu cred că procurorii trebuie să fie îngrijorați ci cetățenii. Sunt cazuri publice în care am arătat prejudicii enorme. Nu poti să vii să spui, ca funcționar public, că nu știi ce ai de făcut”, a declarat Laura Codruța Kovesi la EuropaFM.
Direcția Națională Anticorupție are în lucru, în momentul de față, 865 de dosare care au ca obiect fraude în achiziții publice, dintre care, în mare parte, sunt reținute infracțiuni de abuz în serviciu.
Unul dintre dosare îi vizează pe fostul ministru al Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, și pe fostul Procuror General al României, Tiberiu Nițu. DNA îl acuză pe Gabriel Oprea că a beneficiat, ilegal, de însoțire permanentă și că în virtutea funcției i-a pus la dispoziție dispozitive rutiere și lui Tiberiu Nițu.
„Ne apropiem de finalizare, au fost făcute câteva puneri sub acuzare, mai sunt dispuse niște expertize tehnice, am cerut și calcularea unor prejudicii materiale, așteptăm răspunsurile unor instituții, sper că vom avea curând o soluție. Așteptăm răspunsul structurilor ministerului de interne, noi am cerut să se calculeze prejudiciul în dosar”, a declarat procurorul șef al DNA.
CCR se va pronunța la data de 24 mai cu privire sesizarea de neconstituționalitate privind abuzul în serviciu invocată în mai multe dosare penale, între care și cel al fostei șefe a DIICOT, Alina Bica. Până la data de 24 mai, CCR va studia și un raport al Comisiei de la Veneția pe aceeași temă în care se subliniază că legislația privind infracțiunea de abuz în serviciu trebuie să fie atent reglementată pentru a nu fi transformată într-o armă politică.