Prima pagină » Magazin » 5 cele mai frecvente motive ale dezastrelor aeriene

5 cele mai frecvente motive ale dezastrelor aeriene

5 cele mai frecvente motive ale dezastrelor aeriene
Multiplele noutăți despre accidente teribile, care au loc în aer, ridică întrebări cu privire la siguranța aeronavelor și amenințarea terorismului.

Până să se cunoască rezultatele experitizelor, Descoperă propune o listă cu 5 cele mai frecvente motive care pot provoca un accident aerian.

1. Eroarea pilotului

Deși aeronavele sunt considerate cel mai sigur mijloc de transport, proporția accidentelor cauzate de o eroare de pilotaj a crescut la aproximativ 50%. Aeronavele sunt mașini complexe, care necesită concentrare și expertiză. Din cauza erorii unui pilot, și anume că nu a programat corect computerul vital de gestionare a zborului (CMP) sau pentru o eroare de calcul a puterii de a ridica carburantul necesar se pot întâmpla catastrofe.

În timp ce astfel de erori sunt regretabile, este important să ne amintim că pilotul este ultima șansă și soluție de scăpare atunci când lucrurile merg prost. În ianuarie 2009, un Airbus A320 a lovit un stol de gâște deasupra New York City. Fără nicio putere, căpitanul, Chesley Sullenberger, a trebuit să cântărească o serie de opțiuni și să acționeze rapid. Cu ajutorul experienței sale de zbor și cunoașterii opțiunilor de manipulare a avionului, el a ales să ducă aeronava în râul Hudson. Cei 150 de pasageri nu au fost salvați de calculatoare sau de orice alt sistem automatizat. Ei au fost salvați de către cei doi piloți.

2. Defecte mecanice

Defecțiunile echipamentului reprezintă aproximativ 20% din cauzele accidentelor aviatice. Chiar dacă motoarele sunt mult mai fiabile în ​​prezent decât au fost cu o jumătate de secol în urmă, acestea mai suferă ocazional eșecuri catastrofale.

O navă Qantas A380, care transporta 459 de pasageri și echipajul, a suferit o defecțiune a motorului deasupra Batam Island, Indonezia. Grație îndemânării piloților, avionul a aterizat în condiții de siguranță.

3. Condițiile climatice

Vremea nefavorabilă cauzează aproximativ 10% din catastrofele aeriene. Deși navele sunt dotate cu o serie de aparate electronice sofisticate precum busole giroscopice, navigație și date despre vreme de la satelit, aeronavele nu pot face față furtunilor sau condițiilor impuse de zăpadă și ceață. În decembrie 2005, avionul de la Southwest Airlines 1248, care zbura de la Aeroportul Internațional Baltimore-Washington la Aeroportul Internațional Chicago-Midway, a încercat să aterizeze pe timp de furtună și zăpadă. Avionul a derapat de pe pistă și s-a prăbușit într-un șir de mașini, omorând un bebeluș.

4. Sabotaj

Aproximativ 10% din dezastrele din aer sunt cauzate de sabotaj. Precum în cazul fulgerelor, riscul prezentat de sabotaj este mult mai mic decât mulți ar crede. Cu toate acestea, au existat numeroase atacuri spectaculoase și șocante de către sabotori. În septembrie 1970 a avut loc deturnarea avioanelor de pasageri de la Dawsons Field din Iordania. Acesta a fost un moment de cotitură în istoria aviației, care a determinat o revizuire a securității. Sabotorii erau adepți ai Frontului Popular pentru Eliberarea Palestinei, iar cele trei avioane au fost aruncate în aer în văzul presei din întreaga lume.

În ciuda îmbunătățirilor și revizuirii sistemului de securitate, astfel de pericole există și astăzi.

5. Alte forme de erori umane

Pierderile rămase sunt atribuite altor tipuri de erori umane, cum ar fi greșelile făcute de controlorii de trafic aerian, erorile dispecerilor, a hamalilor, a celor care alimentează cu combustibil nava sau greșelile inginerilor de întreținere. Necesitatea de a lucra în schimburi lungi și obositoare poate determina inginerii de întreținere să facă greșeli cu potențial catastrofal.

În 1990, o explozie de parbriz a unui avion British Airways, aproape că a costat viața căpitanului aeronavei. Conform investigației accidentului, aproape toate cele 90 de șuruburi de fixare ale parbrizului „erau mai mici decât diametrul specificat”. Inginerul responsabil de întreținera și montarea noului parbriz a selectat șuruburi de dimensiuni greșite. Inginerul nu a dormit prea bine și a făcut lucrările de înlocuire a parbrizului în perioada când ceasul biologic al corpului său dorea ca el să doarmă, un moment în care raționamentul și judecata sunt dezechilibrate.

Informațiile au fost scrise într-un articol original de Simon Ashley Bennett, directorul Unității Civile de Siguranță și Securitate (CSSU) de la Universitatea din Leicester.