Înghețata „Gyeondyo”, care în traducere liberă însemnă „Stai!” a început să fie vândută în lanțul de supermarketuri „Whitme FS” din Coreea de Sud, în urmă cu câteva zile. Numele vine de la faptul că produsul este fabricat ăn scopul de a ajuta „oamenii care trebuie să meargă la muncă, după o noapte de petrecere”, a precizat un reprezentant al magazinului.
Deliciosul desert este conceput special pentru a diminua efectele neplăcute ale unei nopți de petrecere bogate în băuturi. Înghețata se bazează pe un remediu antic și este realizată din fructele arborelui japonez de stafide, informează rador.ro.
În Coreea, fructele acestui copac sunt folosite încă din secolul al XVII-lea ca remediu pentru greață, în timpul călătoriilor lungi, sau pentru consumul excesiv de alcool. Aceste fructe au, totodată și proprietăți benefice asupra ficatului fiind folosite pe scară largă în industria medicamentelor.
Înghețata are un gust dulce-acru de grapefruit. Ideea de a lansa pe piața din Coreea de Sud o înghețată contra mahmurelii nu este o surpriză, deoarece, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, țara are cel mai mare consum de alcool din Orientul Îndepărtat și industria locală realizează vânzări anuale de 126 de milioane de dolari din remedii antimahmureală.