UPDATE.O sursă apropiată anchetei cu privire la cauzele prăbușirii avonului EgyptAir în Marea Mediterană a negat, joi, informația difuzată anterior de presa franceză, potrivit căreia o serie de alerte ar fi fost emise de către aeronavă cu 24 de ore înainte de dispariția sa, potrivit Le Figaro.
„Nu este adevărat, așa cum au anunțat anumite instituții media franceze, că semnale ACARS care indicau prezența fumului la bord au fost emise de trei ori consecutiv în timpul zborurilor avionului (…)”, a declarat sursa. ACARS este un sistem de comunicații integrat care transmite în mod constant datele zborului aparatului către compania operatoare. Aria zonei de căutare a cutiilor negre a fost redusă de la cinci la doi kilometri, după ce a fost detectat un semnal de către o navă franceză, a adăugat sursa.
Ministrul francez al Transporturilor, Alain Vidalies, a declarat joi dimineața că va fi nevoie de aproximativ opt zile pană când cutiile negre să poată fi recuperate.
Anterior, Jean-Paul Troadec, fostul director al autorității franceze pentru securitatea aviației (BEA), anunța că Avionul EgyptAir a trebuit să aterizeze de urgență de cel puțin trei ori în cele 24 de ore înainte de accident, potrivit site-ului Euronews, care citează informații difuzate de postul public de televiziune France 3.
ȘTIREA INIȚIALĂ.Avionul EgyptAir, care s-a prăbușit pe data de 19 mai în Marea Mediterană cu 66 de persoane la bord, a trebuit să aterizeze de urgență de cel puțin trei ori în cele 24 de ore de dinaintea accidentului, a afirmat Jean-Paul Troadec, fostul director al Biroului de anchete și analize pentru securitatea aviației (BEA) din Franța, potrivit site-ului Euronews, care citează informații difuzate de postul public de televiziune France 3.
Troadec a mai spus că „Aceste noi descoperiri sunt importante pentru anchetatori. Nu putem presupune că știm cu exactitate ce s-a întâmplat la bord, însă nu este în totalitate normal ca un avion să se întoarcă de mai multe ori din drum, după un incident tehnic, fără a găsi nimic în neregulă”.
Sistemele de avertizare numite ACARS ar fi semnalat o anomalie la bord, la scurt timp după decolarea de pe trei aeroporturi unde avionul a aterizat. Aceste avertizări au fost investigate de fiecare dată de tehnicienii de la sol, care nu au fost gasit nimic în neregulă, iar avionul a primit aprobarea să decoleze și să-și continue zborul.
Fostul oficial a insistat că semnalele ACARS sunt emise în mod automat numai în cazul unei defecțiuni, iar modul normal de operare nu emite semnale.
Un avion aparținând companiei EgyptAir, care efectua o cursă între Paris și Cairo, a dispărut în noaptea de 18 spre 19 mai cu 66 de persoane la bord, nemaiputând fi localizat cu ajutorul radarului.
Fuselajul avionului a fost descoperit vineri la 290 de kilometri de orașul Alexandria, situat în regiunea de coastă a Egiptului, în sudul Mării Mediterane.
Miercuri, o ambarcațiune a Forțelor navale franceze a depistat semnale care probabil provin de la una dintre cele două cutii negre ale avionului EgyptAir