Ministerul de Interne a lansat în dezbatere publică normele după care vor putea fi ridicate mașinile parcate neregulamentar.
Procedura impune completarea unei dispoziții care conține mai multe informații, printre care ora și locul, datele polițistului care a cerut ridicarea mașinii și regula care a fost încălcată de către șofer.
Dacă în momentul ridicării șoferul este de față și achită costurile operațiunii, mașina nu mai este dusă la locul de depozitare.
Recuperarea unei mașini ridicate se poate face 24 de ore din 24, dar numai după achitarea tarifului aferent operațiunilor.
În plus, dispoziția de ridicare va putea fi atacată în contencios administrativ, scrie tvr.
Noile norme vor să împiedice abuzurile și stabilesc unele excepții. Astfel, nu se pot ridica mașinile în care se află cineva și nici cele aparținând unor instituții ale statului aflate în misiune. De multe ori, ridicarea mașinilor a provocat proteste.
În 2001, o mașină a fost ridicată cu un copil în ea.
Anul trecut, cazul unui profesor universitar blocat în semn de protest în mașină a degenerat într-un scandal la Timișoara, iar patronul firmei de ridicări a fost reținut după ce a rănit câteva persoane.
Cei mai mulți dintre șoferi au acuzat lipsa parcărilor, dar pe de altă parte traficul în marile orașe este serios perturbat de staționările ilegale. Acum, în termen de 20 de zile, persoanele interesate pot trimite Ministerului de Interne sugestii și propuneri de îmbunătățire a proiectului care urmează apoi să fie aprobat de guvern.