” Scriitorul multilingvist'”, așa cum a fost denumită această nouă funcție de cei de la Facebook, permite utilizatorului care scrie un mesaj pe rețeaua de socializare într-o anumită limbă să aleagă ulterior în ce limbă mai dorește să fie afișat mesajul.
Dacă utilizatorul scrie mesajul în limba engleză, dar are mulți prieteni spanioli atunci respectivii vor putea vedea mesajul în limba spaniolă, desigur dacă aceasta este versiunea de limbă în care respectivii folosesc rețeaua de socializare.
Noua funcție va permite asemenea permutări în toate cele 45 de limbi folosite până acum de Facebook și va putea fi testată încă de pe acum din contul utilizatorului de la secțiunea setări și folosind apoi butonul postează mesajul în mai multe limbi străine.
Facebook a început să testeze această funcție la începutul anului cu utilizatorii care dețin conturi pe rețeaua de socializare ale propriilor afaceri. Funcționalitatea a fost testată pe circa 5.000 de conturi de Facebook, iar mesajele respective au primit peste 70 de milioane de vizualizări zilnice.
Dintre mesajele postate, aproape 25 de milioane erau vizualizate într-o limbă secundară aleasă de cel care a postat mesajul, indică cei de la compania Facebook. Însă, peste 300 de milioane de oameni citesc zilnic traducerile automate ale mesajelor lor într-o altă limbă decât cea în care au fost scrise inițial, indică Facebook.
Datele colectate de la „scriitorul multilingvist” vor ajuta cu timpul Facebook să genereze traduceri cât mai apropiate de exprimarea reală în toate limbile utilizate pe rețeuau de socializare.
„Acest lucru nu numai că va ajuta oamenii să comunice mai bine în diverse grupuri care vorbesc mai multe limbi, dar va contribui și la formarea și îmbunătățirea modelelor noastre de traducere automată pe măsură ce va aduna date noi în limbi mai puțin frecvente, ceea ce ne va ajuta să eliminăm barierele lingvistice din întregul Facebook”, au declarat reprezentanții companiei.
Dacă vorbești mai multe limbi, vei avea posibilitatea de a modifica traducerile Facebook înainte de a publica un post.