Este important să-ți dai seama unde greșesti atunci când vine vorba despre întreținerea mașinii, așa că site-ul Yourmechanic.com ne arată 10 obiceiuri proaste de conducere, care îi pot provoca daune involuntare. Iată care sunt acestea:
1. Nefolosirea frânei de mână la parcările în pantă
Una dintre cele mai frecvente greșeli este nefolosirea frânei de mână atunci când se staționează în pantă. Mulți șoferi consideră că este suficient să lase mașina doar „în viteză”. Acest lucru poate fi dăunător mașinii deoarece va crea presiune pe sistemului de transmisie, ceea ce va duce, în final, la deterioararea acestuia.
2. Trecerea din marșarier în treapta 1 din mișcare
Din grabă se întâmplă ca unii șoferi să schimbe în marșarier în timp ce mașina se mișcă în direcția opusă. Astfel de treceri ar trebui să se facă doar când mașina se oprește complet. Nerespectând această regulă punem presiune pe cutia de viteze, forțând angrenajele care lucrau într-un sens să-și schimbe brusc sensul. Aceste treceri deterioreaza cutia de viteze.
3. Condusul cu ambreiajul călcat
Unii șoferi au tendința de a-și relaxa piciorul pe pedala de ambreaj. Acest obicei poate afecta încet, dar sigur, unele piese auto. O presiune cât de mică aplicată asupra diafragmei ambreajului duce la o uzură prematură.
4. Folosirea frânei de picior la coborârea pantelor lungi
La coborârea unor pante lungi se recomandă folosirea frânei de motor. Există însă și șoferi care pentru aceste porțiuni de drum folosesc pedala de frână, preferând să o țină apăsată o perioada mare de timp. Astfel plăcuțele se vor freca pe discul de frână, iar suprafața de contact se va supraîncălzi scăzând implicit gradul de aderență dintre ele. Frâna de motor este mult mai eficintă în aceste cazuri.
5. Opririle și plecările bruște
Călcatul aiurea al pedalelor de frână sau accelerație poate dăuna mașinii. În principiu poate fi afectat sistemul de frânare sau rotorul.
6. Nu ține mâna pe schimbător când nu trebuie
Practic avem un element fix reprezentat de furca schimbătorului, care se atinge de un element mobil al cutiei de viteze, reprezentat de pinion. Exercitarea unei presiuni asupra schimbătorului duce, în timp la uzură prematură. Când schimbătorul este acționat elementele componente ale transmisiei încep să interacționeze, iar pusă la treabă când nu trebuie poate fi în dezavantajul mașinii.