Potrivit specialiștilor companiei de analiză Needham & Co brokerage, jocul bazat pe tehnologii de realitate augmentată Pokémon Go va genera pentru Apple venituri de 3 miliarde dolari în următorii 2 ani, rezultând din vânzarea așa numitelor PokéCoins în magazinul App Store, scrie Go4it.
Folosite pentru a activa funcții suplimentare în cadrul jocului, un pachet de 100 PokéCoins costă 99 cenți, însă prețul poate urca până la 99 dolari la achiziționarea unui pachet de 14.500 PokéCoins.
„Credem că Apple reține o cotă de 30% din veniturile generate de jocul Pokémon Go pe dispozitivele cu sistem iOS”, declară Laura Martin într-o notă adresată clienților Needham & Co brokerage.
În data de 18 iulie, la numai două săptămâni de la lansare, jocul Pokémon Go număra 21 milioane de utilizatori activi în Statele Unite. Jocul lansat deja în 35 de țări este disponibil și pe dispozitivele cu Android, numărul utilizatorilor activi urmând să crească vertiginos în perioada următoare.
Cu adevărat impresionantă este comparația între Candy Crush și Pokémon Go, cel din urmă numărând de 10 ori mai mult utilizatori plătitori, În condițiile în care și Candy Crush – jocul care a făcut furori în anii 2013 – 2014, a generat venituri de peste 1 miliard dolari, putem fi siguri că jocul Pokémon Go va stabili noi recorduri.
În prezent, utilizatorii din Statele Unite petrec mai mult timp jucând Pokémon Go decât folosind serviciile Facebook sau Whats App, potrivit companiei de analiză Sensor Tower.
Febra Pokémon Go a antrenat și o creștere a vânzărilor la dispozitive portabile de încărcare a telefoanelor mobile, aplicația fiind recunoscută pentru consumul foarte mare de baterie.