John Hanke, în vârstă de 49 de ani, fost student al Universității din Texas, a lucrat o perioadă pentru guvernul Statelor Unite la departamentul de afaceri externe în Myanmar și Indonezia, iar în 1996 a absolvit Școala de Business Haas de la Universitatea din California. Astăzi, Hanke îi mulțumește Școlii Hass nu numai pentru meritul de a-i cultiva și îmbunătăți constant abilitățile, ci și pentru mentalitatea de a lupta pentru statutul de antreprenor profesionist, în contextul în care succesul Pokémon Go este, pentru el, o realizare a viziunii pe care a venit să o pună în aplicare la acest colegiu. „Eseul meu către Haas a fost scris despre oportunitățile în spațiul de jocuri și tehnologie interactivă”, a declarat Hanke în 2014. „Am vrut să construiesc aplicații care ar îmbunătăți implicarea oamenilor în comunitate, încurajarea acestora să se întâlnească, de fapt, în lumea reală.”
Nu este prima dată când Hanke a propulsat o tehnologie inovatoare. Experiența sa în domeniul aplicațiilor de divertisment include inițierea a două companii software – Archetype Interactive și Big Network, dar și implicarea în Meridian 59, unul dintre primele jocuri online care suportau un număr mare de jucători în același timp. Ulterior, Hanke a pus umărul la fondarea companiei Keyhole, unde a realizat legătura dintre datele geospațiale și aplicațiile de navigație la care avem astăzi acces cu o singură atingere a smartphone-ului. În 2004, Google a achiziționat Keyhole pentru 35 milioane de dolari, iar Hanke a rămas la conducerea și dezvoltarea diviziei Google Geo, care include Google Earth, Google Maps, Street View, SketchUp și Panoramio.
Ulterior, antreprenorul a lansat Niantic Labs, un start-up în cadrul Google care se ocupa de dezvoltarea de softuri, companie care s-a separat de firma-mamă anul trecut. Niantic s-a remarcat în domeniul jocurilor mobile, creând o imagine cât mai apropiată de realitate. „John reprezintă multe dintre cele mai bune atribute ale antreprenoriatului: leadership prin cicluri continue de inovare, fără teribilism, adăugând valoare pentru societate și pentru toți cei care colaborează cu el”, a declarat Jerome Engel, fondator și director executiv al Centrului Lester pentru Antreprenoriat, care a scris recent despre decizia lui Hanke de a separa Niantic Labs de Google.
Mai întâi a fost Ingress, un joc cu inserții SF, care, la fel ca Pokémon Go, profită de avantajele combinate ale camerei și GPS‑ului unui smartphone. Jucătorii trebuie să viziteze locurile de importanță culturală, cum ar fi statui sau clădiri istorice, pentru a deschide „portaluri” virtuale și să captureze teritorii. Adevărata magie și motivație a lui Hanke în dezvoltarea jocurilor este, de fapt, ceea ce se întâmplă offline. „Jocul oferă oamenilor un motiv pentru a întâlni alți oameni într-un mediu real. Este o mare satisfacție pentru mine să le observ bucuria de a explora orașul sau de a-și face noi prieteni”, a spus Hanke într-un interviu, referindu-se la jocul Ingress. O altă aplicație marca Niantic – FIELDTrip – acționează ca un ghid pentru site-uri istorice și culturale.
Citește în continuare pe BM.