Ei bine, pe scurt, acea mică gaură se află acolo pentru a-i menține în siguranță pe călători, potrivit Science Alert.
Potrivit pilotului Mark Vanhoenacker, găurile se numesc supape de aerisire și se află în stratul de mijloc al ferestrei.
Rolul ei este de a menține siguranța cabinei în care stau pasagerii, contribuind la echilibrarea diferenței de presiune înregistrate în timpul unui zbor. Odată ce se desprinde de sol, presiunea aerului scade în cabină și în afara ei. Sistemul de presurizare al aeronavei menține nivelul de siguranță în interior. Supapa ajută ca presiunea să fie resimțită cel mai puternic doar de stratul exterior al geamului.
„Scopul supapei de aerisire din geamul interior al ferestrei este să permită echilibrarea presiunii între cabina pasagerilor și aerul dintre panouri, astfel încât presiunea din interiorul cabinei să fie resimțită doar pe stratul exterior”, explică Marlowe Moncur, director tehnic al unei firme care produce astfel de ferestre.
Acest lucru înseamnă că, chiar dacă stratul exterior este cumva spart sau fisurat, există stratul de mijloc, pregătit să ne protejeze de presiunea scăzută a aerului din exterior.
Pe lângă rolul protector pe care îl are față de pasageri, această gaură ajută și la păstrarea curată a geamurilor, împiedicânt aburirea lor, care ar apărea fără drept de apel dată fiind diferența de temperatură dintre exterior și interior.