Noul motor folosește o tehnologie de compresie variabilă. Inginerii Nissan spune că tehnologia permite motorului să aleagă în orice moment raportul de compresie optim, un factor cheie în motoarele pe benzină.
Noul motor produs de Nissan combină puterea unui motor pe benzină cu turbină cu eficiența pe care o are un diesel la consum, obținând un echilibru pe care motoarele pe benzină nu au reușit să-l atingă până în prezent.
Invenția Nissan vine într-un moment delicat pentru motoarele diesel, după ce scandalul Dieselgate a zdruncinat încrederea unora în tehnologia motoarelor diesel, scrie Promotor.
Constructorul german a recunoscut anul trecut că a folosit sisteme software pentru a păcăli testele de emisii, scandal care a dus la campania mondială de rechemări și a atras demisiile mai multe oameni de la vârful grupului Volkswagne.
„Suntem de părere că noul nostru motor pe benzină ar putea înlocui la un moment dat motorul diesel modern”, a declarat Kinichi Tanuma, un inginer Nissan care se ocupă de dezvoltarea modelelor pentru brandul de lux Infiniti.
„Creșterea eficienței motorului cu combustie internă este o problemă critică pentru constructori. Nu toți consumatorii vor accepta un vehicul hibrid sau electric. Totuși, rămân de rezolvat problemele privind complexitatea și costul de fabricație, precum și problema vibrațiilor”, a declarat James Chao, Asia-Pacific managing director al companiei de consultanță IHS.