În cadrul McDonald”s, departamentul IT (helpdesk și suport) este externalizat, astfel că scopul departamentului intern este axat pe dezvoltarea, eficientizarea întregului sistem informațional și integrarea tuturor departamentelor într-o politică IT unitară. Bugetul mediu anual alocat de companie anual proiectelor de IT a fost de peste 3 milioane de lei în ultimii trei ani, dar, potrivit lui Osman, acesta depinde foarte mult de tipul de proiect implementat și de modificările și îmbunătățirile pe care le aduce întregului sistem. Liviu Osman își descrie evoluția în carieră drept liniară, în baza unui grafic construit punct cu punct. Spune că dacă s-ar întoarce cu douăzeci de ani în urmă ar face exact același lucru: „Aș îmbrățișa aceeași carieră, dar m-aș dedica mai mult activităților de training și instruire a colegilor mei și, cu siguranță, aș scrie o carte care să cuprindă toată istoria IT din România”.
IT Managerul de la McDonald”s a fost atras de domeniu încă din copilărie: „Devoram cărțile care aveau ca personaje principale calculatoarele, roboții sau inteligența artificială. Firesc, am intrat la Facultatea de Automatică și Calculatoare, iar aici toate poveștile SF pe care le citeam au prins viață. Tehnologia a dus la transformarea viselor unui adolescent într-un mod de viață, într-o pasiune ce mă menține curios și acum. Informația a ajuns între timp la îndemâna tuturor, dar cred că în laboratoarele din cele mai avansate universități din lume se construiește încă viitorul”, povestește pasionat Osman despre atracția sa în ce privește domeniul. Primii cinci ani ai carierei sale s-au desfășurat ca angajat la stat, în perioada ce a urmat Revoluției. „Au apărut PC‑urile, țin minte că primul calculator pe care l-am folosit a fost marca Twinhead și avea un hard disk de doar 120 MB”, își amintește Osman, care spune că a învațat mult în acești ani, trecând prin experiențe multiple în care cunoștințele de programare din facultate i-au folosit cel mai mult.
În 1994 a început construcția fabricii Coca-Cola in Ploiești, „un adevărat eveniment pentru orașul în care m-am născut”, motiv pentru care a aplicat pentru poziția de IT specialist și a fost selectat în echipa ce a participat la deschiderea fabricii, în 1995. „Lucrurile erau diferite: salariile erau mult mai mari decât la stat (unde lucrasem înainte), dar și eforturile și munca depășeau ceea ce experimentasem până atunci.” A avut prilejul să fie conectat la cele mai avansate tehnologii aplicate atunci pe piața locală; a evoluat constant și a avansat până la conducerea echipei de business systems și de service desk în cadrul birourilor din București ale companiei.
În 2009, cariera sa a evoluat odată cu promovarea în funcția de IT manager pentru România si Moldova. În urmă cu doi ani a hotărât să facă „o schimbare de macaz, abordând o industrie nu foarte diferită, dar efervescentă și plină de provocări”, după cum descrie acceptarea funcției de IT manager pentru rețeaua de 67 de restaurante McDonald”s din România. Responsabilitățile sale actuale constau în dezvoltarea proiectelor de IT și inovație digitală din cadrul companiei, iar obiectivele sale converg către scopurile companiei pentru care lucrează. „Aceasta a fost întotdeauna un pionier al tehnologiei, inovației și aplicațiilor din sfera digitală. Vreau ca McDonald”s în România să fie recunoscut (…) și pentru tehnologia ce este încorporată în fiecare restaurant.”