Rezultatele studiului au arătat că sistemul de ventilație al mașinii a fost eficient în îndepărtarea particulelor grosiere din aer dar, pe măsură ce concentrația acestor particule a scăzut, numărul de particule fine a crescut. Cele mai ridicate niveluri de poluare din cadrul masinii s-au înregistrat atunci cînd ferestrele erau închise la semafor, iar ventilatorul era pornit. Nivelul de suspensii de pulberi a fost de pînă la șapte ori mai mare în cazul șoferilor decît al pietonilor.
De asemenea, specialiștii recomandă setarea ventilatorului astfel încît aerul să circule în interior. Recircularea aerului previne poluarea cu aer din exterior. Concentrația agenților poluanți care se adună în interiorul mașinii, în timpul blocajelor de trafic și la semafor, este mult mai mare decît cea găsită în mașinile aflate în mișcare.
În studiu, cercetătorii au arătat că în momentul în care feresterele erau închise, dar sistemul de ventilație era pornit, gradul de expunere era de obicei cel mai mare în momentul staționării în trafic, pentru că aerul de afară este mult mai poluat decât cel din interiorul mașinii. În momentul în care pornești ventilatorul acesta extrage aer din afară în mașină – ducând la acumularea poluanților în mașină.