Noutățile acestui concept unic pe piața de bike-sharing din București sunt autoservirea și folosirea gratuită a bicicletei timp de de 30 de minute pentru deplasarea rapidă în zona centrală și aglomerată a orașului. Gratuitatea este valabilă doar dacă bicicleta este returnată înainte de expirarea celor 30 de minute. De asemenea, un utilizator poate închiria biciclete gratuit de mai multe ori pe zi, cu condiția ca după fiecare 30 de minute de pedalat, să o returneze și să existe o pauză de cel puțin alte 30 de minute. O altă caracteristică importantă a sistemului I”Velo Urban este că utilizatorii își aleg singuri bicicletele din rastel. le pot închiria de la oricare din cele 6 stații automatizate și le pot returna la cea mai apropiată stație automatizată din sistemul I”Velo Urban.
Noul concept își propune să ajute la fluidizarea traficului din București și să contribuie la o mai mare mobilitate urbană. Principalele pârghii sunt încurajarea oamenilor să-și lase autoturismele personale acasă sau să circule cu mijloacele în comun și să folosească bicicletele pentru deplasarea rapidă în zonele aglomerate din oraș. Bike-sharing-ul are efecte benefice asupra sănătății bicicliștilor și contribuie la reducerea poluării fonice și a aerului din marile comunități.
„Proiectul I”Velo este unul foarte ambițios și curajos. Scopul este să scoatem oamenii din zona lor de confort, de pe canapea și din mașină și să promovăm împreună mișcarea într-un stil sănătos și în condiții sigure. Ne bucurăm foarte mult să facem parte din acest proiect, care se integrează în acțiunile noastre de protecția mediului înconjurător, și de promovarea unui stil de viață sănătos.” a declarat Anna Katharina Scheidereiter, reprezentant Kaufland România.
„I”Velo Urban reprezintă continuarea firească a proiectelor care promovează folosirea bicicletelor în marile orașe din țară, demarate de noi în urmă cu 6 ani. Prin intermediul proiectelor „I”Velo Relax”, „studentObike”, „Biciclete cu cravată”, „Bike2Work” am demonstrat că bicicleta este unul dintre cele mai dorite mijloace de recreere și că, prin I”Velo Urban poate și trebuie să devină un mijloc de transport utilitar. În plus, are efecte benefice asupra sănătății bicicliștilor și contribuie la reducerea poluării fonice și a aerului din marile comunități”, a declarat Raluca Fișer, președintele Asociației Green Revolution.
Pentru a putea beneficia de serviciile sistemului, utilizatorii trebuie să isi creeze un cont pe www.ivelor. sau să se înregistreze la unul din centrele I”Velo Relax din Parcul Herăstrău(metrou Aviatorilor și Arcul de Triumf) și Parcul Tineretului(intrarea Gheorghe Șincai) pentru a primi Cardul I”Velo. Închirierea unei biciclete se face pe baza cardului personal I”Velo, iar validarea se face la orice statie automatizată i”Velo Urban, odată cu prima închiriere.
După depășirea duratei de 30 de minute, prețurile pentru folosirea bicicletelor se vor situa între patru și 25 de lei. Utilizatorii pot opta și pentru variant de abonamente cu prețuri de 10 lei/zi, 35 lei/ lună, 100 lei/an, scrie
BM.
Cu 210 biciclete care vor putea fi închiriate 24 de ore din 24, în orice anotimp și 6 stații amplasate în cele mai importante zone din oraș și poziționate pe traseele cu aflux mare de călători ale transportului în comun, I”Velo Urban va asigura cetațenilor o mai bună mobilitate. Stațiile automatizate de bike-sharing sunt: Piața Universității, Piața Revoluției, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulles, Kaufland Barbu Văcărescu.
Inspirat din proiecte similare de bike-sharing, care funcționează cu succes în marile capitale europene, I”Velo Urban este un proiect fabricat 100% în România, potrivit informațiilor trimise de reprezentanții Asociației Green Revolution.