Prima pagină » Magazin » Cum ar putea arăta transportul viitorului. Ideea propusă de Elon Musk

Cum ar putea arăta transportul viitorului. Ideea propusă de Elon Musk

Cum ar putea arăta transportul viitorului. Ideea propusă de Elon Musk
Iritat de costul mare - circa 68 de miliarde de dolari - pe care îl presupunea proiectul feroviar de mare viteză din California, în 2013 Elon Musk a propus o alternativă, pe care a numit-o Hyperloop: capsule ce levitează și se deplasează prin tuburi aproape vidate, la o viteză apropiată de cea a sunetului. După calculele sale, o cursă Hyperloop de la Los Angeles la San Francisco ar dura doar 36 de minute și ar costa de 10 ori mai puțin. „Am putea asemăna această experiență cu teleportarea reală, ceea ce ar fi minunat", a declarat Musk, spunând că Hyperloop este „singura opțiune pentru o călătorie superrapidă".
Iar reacțiile la spusele lui Musk au împânzit internetul. Susținătorii au argumentat că rutele hyperloop ar putea transforma economia într-un mod care nu s-a mai văzut de la inventarea traficului aerian, transformând orașe îndepărtate în stații pe harta hypeloop.
Alții au considerat ideea doar un scenariu SF. Oricum, Musk a declarat că e prea ocupat cu SpaceX și Tesla pentru a construi acest nou proiect și făcut o invitație către oricine ar fi suficient de ambițios să încerce. 
 
Astăzi, două startup-uri – Hyperloop One și Hyperloop Transport Technologies – se întrec pentru a pune în aplicare acest proiect. Folosesc sute de ingineri și au strâns milioane de la fonduri de capital de risc, s-au întâlnit cu liderii mondiali, au semnat acorduri cu națiunile suverane și au făcut parteneriate cu firme de inginerie la nivel mondial. Deși ei afirmă că totul merge ca pe roate, se pare că nu totul se desfășoară conform așteptărilor. Într-o dimineață călduroasă de mai, cei de la Hyperloop One au invitat un convoi de jurnaliști, investitori și demnitari pentru a vizita fabrica lor principală, aflată la o oră de mers din Las Vegas în deșertul Nevada. Evenimentul avea atmosfera clasică a unui concert rock – cu muzica urlând în difuzoare, cu ecrane luminoase afișând logoul companiei, recent rebranduit – însă scopul publicului era altul: de a vedea un test al sistemului de propulsie care ar alimenta designul hyperloop al companiei.
 
Autor