Noi reguli pentru școlile de șoferi și pentru obținerea permisului de conducere. Pentru a intra în posesia documentului care le permite să conducă mașini, românii trebuie să fi absolvit învățământul minim obligatoriu, adică 10 clase, se arată în Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2016-2020. De asemenea, ar urma să primească prelungirea licenței de funcționare doar dacă cel puțin jumătate dintre candidați au promovat examenul și au luat permisul de conducere.
„Școlile de șoferi nu pot fi controlate în mod eficient dacă îndeplinesc cerințele de formare pentru desfășurarea numărului minim de ore de teorie și practică. Datele din 2012 arătă că unele școli ar fi asigurat o instruire de 32 de ore / zi, pentru 365 zile pe an. ARR intenționează să modifice legea pentru a evita astfel de situații în viitor. ARR intenționează să introducă criteriul de promovare a examenului (min. 50%) pentru prelungirea licenței de funcționare a școlii de șoferi pentru a controla numărul de candidați care pot lua examenul pentru permisul de conducere”, se arată în document.
Stategia îi vizează și pe șoferii cu abateri repetate, permisul suspendat sau anulat. Aceștia ar urma să intre în programe de recuperare „voluntare sau obligatorii”
CITEȘTE AICI STRATEGIA ADOPTATĂ DE GUVERN
„Aceste programe vor fi voluntare sau obligatorii și se vor baza pe faptul că încălcările repetate ale legislației rutiere nu sunt cauzate atât de necunoașterea regulilor sau de probleme de inaptitudine psihomotorie sau medicală, ci mai degrabă de atitudinea conducătorilor auto. Acestea pot fi corectate mai ales prin consiliere psihologică și programe de conducere preventivă și de schimbare a comportamentelor celor care încalcă prevederile legale. În cazul conducătorilor auto care conduc sub influența băuturilor alcoolice sau a substanțelor psihotrope, de asemenea, ar trebui avute în vedere cel puțin acțiuni de asistare de tipul >, efectuate de personal specializat”, este menționat în document.
Totodată, șoferii în vârstă trebuie să își facă mai des analizele medicale. Potrivit documentului, se are în vedere „reducerea perioadelor de efectuare a verificării medicale a conducătorilor auto începând cu o anumită vârstă, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sănătății”.
De asemenea, Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2016-2020 prevede că mașinile care au fost implicate în accidente rutiere vor trebui supuse unor inspecții tehnice înainte de a putea fi folosite din nou de către șoferi.
„Mașinile implicate într-un accident grav și reparate pot intra direct în rețeaua de drumuri, fapt care este văzut ca fiind problematic, deoarece acestea ar trebui să fie supuse inspecției tehnice auto”, se arată în Strategia Națională de Siguranță Rutieră.