Guvernul României propune modificarea Legii Educației Naționale numărul 1, din 2011, prin modificarea sau introducerea unoi noi pasaje în articolele acesteia.
Asttfel, Articolul 49, alineatele (1), (2) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:
,,(1) Învățământul special se organizează în unități de învățământ special.
(2) Învățământul special integrat se poate organiza în învățământul de masă, individual și, prin excepție, în clase/grupe speciale, cu avizul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, pe baza unei metodologii adoptate prin ordin de ministru. Efectivele formațiunilor de studiu din învățământul special și special integrat sunt stabilite de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, în funcție de tipul și gradul deficienței.
(4) Durata școlarizării copiilor cu cerințe educaționale speciale poate fi mai mare decât cea precizată prin prezenta lege și se stabilește, în funcție de nevoile individuale, de gradul și tipul dizabilității, prin ordin al ministrului educației naționale și cercetării științifice”, se arată în proiectul de modificare a legii.
În ceea ce privește școlile doctorale, documentul prevede acreditarea provizorie pentru anul universitar 2016 – 2017
Totodată se propun modificări și în ceea ce privește dascălii. La articolul 241, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
,,(4) Persoanele care nu promovează examenul pentru definitivare în învățământ se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea de fiecare dată, anterior susținerii examenului, a stagiului de practică cu durata de un an școlar. Candidații pot susține examenul național pentru definitivare în învățământ fără taxă, de cel mult trei ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiționate de achitarea unor taxe stabilite de către Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice”, stabilește proiectul.
De asemenea, proiectul de modificare a legii Educației statuează obligativitatea concursului de angajare pentru directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ, iar după promovare, prezentarea unui plan de management pe mai mulți ani.
În plus, Ministerul Educației propune ca evaluările trans-disciplinare să fie introduse în Evaluarea Națională, organizată la finalul clasei a VIII-a, pentru generațiile de elevi care vor începe clasa a V-a anul viitor. Iar examenul de Bacalaureat se va desfășura, de asemenea, trans-disciplinar, începând cu generația de elevi care în anul școlar 2017-2018 se va înscrie în clasa a IX-a.