„Decizia fost luată din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuție. CNAIR a transmis antreprenorului această notificare, care își produce efectele integral și imediat, cu toate consecințele ce decurg din faptul rezilierii, urmând ca antreprenorul să evacueze șantierul în cel mai scurt timp”, arată CNAIR, într-un comunicat.
De la emiterea Ordinului de începere a lucrărilor, în luna iunie 2015, pentru execuția lucrărilor aferente autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș, CNAIR a solicitat antreprenorului să-și îndeplinească obligațiile contractuale, urmărind în paralel activitatea desfășurată pe șantier. „Precizăm că, în conformitate cu prevederile contractuale, Compania își păstrează dreptul de a încasa penalitățile de întârziere facturate către antreprenor, din Garanția de Bună Execuție, în valoare de 75 de milioane de lei, precum și alte despăgubiri bănești, pentru acoperirea pagubelor ce derivă din neexecutarea obligaților contractuale ale antreprenorului”, se arată în comunicatul CNAIR.
În perioada următoare, Compania va organiza o nouă procedură de atribuire a unui nou contract de achiziție publică pentru realizarea acestui obiectiv de investiții.
Într-un interviu pentru MEDIAFAX, directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a declarat că proiectul autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș nu este unul dificil, iar lucrările vor fi scoase la o nouă licitație după rezilierea acestui contract. „Proiectul nu ridică probleme, nu are o dificultate tehnică mai mare de medie. Este împărțit în două, un segment pe care a lucrat vechiul constructor Bechtel și unde există un progres fizic de aproximativ 50%, iar celălalt este complet nou”, a spus șeful CNAIR. Potrivit acestuia, următoarele etape ar fi o expertizare a lucrărilor executate („care nu prea au fost executate”), apoi întocmirea unui caiet de sarcini și demararea unei noi proceduri de achiziție.
„Nu vom mai scoate la licitație întregul lot de 60 de kilometri, ci o să-l împărțim în două bucăți. Și anume bucata unde are un progres fizic destul de mare, pentru că poate fi finalizat într-un termen de 6-8 luni, și celălalt – Lotul 2 – care este absolut nou. Ne propunem ca până la sfârșitul anului să avem aceste licitații”, a spus Cătălin Homor, pentru MEDIAFAX.
La construcția Suplacu de Barcău-Borș a fost selectat, în luna mai 2015, consorțiul compus din Corsan-Corviam Construccion SA, Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL și Via Design SRL. Prețul contractului a fost stabilit la 701 milioane de lei fără TVA. Contractul a fost semnat în mai 2015.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a vizitat acest șantier în septembrie 2016 și a constatat întârzieri, dar a precizat că nu există impedimente pentru reluarea lucrărilor. „Constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuție pe acest contract este în continuare 0%”, a spus ministrul.