„Astăzi am lansat proiectul pilot pe București, care include 128 de produse. La acest proiect au participat principalii retaileri. Preturile pot fi verificate pe www.monitorulpreturilor.info” a declarat joi Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Acesta a precizat că după un an se va face o evaluare și, în funcție de rezultate, proiectul va fi extins la nivelul întregii țări, urmând să fie incluse mai multe produse.
„Monitorul prețurilor vine în sprijinul consumatorilor și va crește gradul de încredere între consumatori și retaileri și între consumatori și producători. În curând vom lansa și o platformă care va veni în sprijinul consumatorilor, dedicată produselor financiar-bancare astfel încât să poată fi verificate costurile și comisioanele” a afirmat Bogdan Pandelica, președintele ANPC.
Proiectul a fost realizat de Consiliul Concurenței în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), fiind consultată Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii, dar și cu ONG-urile care se ocupă de protecția consumatorilor.
La acest proiect au participat voluntar Asociația GS1, compania Nielsen, precum și principalii retaileri. Două companii, Mega Image și Selgros, deși participă la proiect nu își fac publice prețurile pe această platformă. Lanțul Cora a refuzat să participe, în timp ce Auchan are o problema de colectare a datelor.
Bogdan Chirițoiu a precizat că în Parlament există un proiect legislativ care ar impune retailerilor participarea la proiecte asemănătoare celui lansat joi. Informațiile referitoare la prețuri sunt încărcate de retaileri pe site zilnic sau cel mult săptămânal.