Prima pagină » Auto » Taximetriștii, revoltă împotriva UBER. Șoferii anunță că nu vor mai deservi Aeroportul Otopeni

Taximetriștii, revoltă împotriva UBER. Șoferii anunță că nu vor mai deservi Aeroportul Otopeni

Taximetriștii, revoltă împotriva UBER. Șoferii anunță că nu vor mai deservi Aeroportul Otopeni
Operatorii de taximetrie care au contract cu Aeroportul Otopeni sunt nemulțumiți de reclama care îi încurajează pe călători să apeleze la serviciile în sistem UBER. Reprezentanții aeroportului susțin că spațiul publicitar este contractat de o agenție media.

Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internațional „Henry Coandă” din Otopeni amenință că se vor retrage din zona aerogării, de săptămâna viitoare, dacă nu va fi eliminată reclama care îi încurajează pe călători să apeleze la serviciile de transport în sistem UBER, anunță COTAR (Confederația Operatorilor de Transport Autorizați din România).

Într-un comunicat de presă, reprezentanții COTAR susțin: „Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului. Conducerea Aeroportului Henri Coandă ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximentriștilor care operează ilegal în zona aeroportului și permite accesul mașinilor în sistem UBER. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetățenii români sau străini care au nevoie de transport înțeleg că UBER este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinație”.

În replică, Compania Națională Aeroporturi București anunță, tot prin intermediul unui comunicat de presă, că autoturismele UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate, și că accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coandă, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit. „CN Aeroporturi București nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR sunt cele aferente reclamei pe care acestea și-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 de euro lunar. CN Aeroporturi București nu are nicio relație contractuală cu UBER. Spațiul de reclamă este contractat de o agenție media”, se precizează în comunicatul de presă.

Activitatea UBER a declanșat proteste pe scară largă, în diferite țări, care au condus la blocarea orașelor și la intervenția autorităților care s-au văzut nevoite să modifice legislația în domeniu.Taximetriștii profesioniști și autoritățile susțin că aplicația generează concurență neloială, întrucât șoferii UBER nu sunt obligați să se conformeze legilor de profil, nu trebuie să plătească taxe specifice taximetriei și nici nu li se cere vreo licență.

În ultimii ani, activitatea UBER a fost limitată sau interzisă în diferite orașe și țări europene, dar și în Vancouver, Canada, din diferite motive. În Belgia, aplicația UBER Pop a fost înlocuită cu UBER X, apelându-se la șoferi profesioniști și fiind practicate tarife mai mari.

„Marțea viitoare, la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) va avea loc prima audiere privind activitatea UBER, la cererea unei instanțe spaniole, fiind deschis un dosar important pentru a stabili natura activității companiei în Europa”, informează publicația spaniolă El Mundo, în ediția electronică de marți.

UBER este o companie americană care a dezvoltat o aplicație pentru tablete și smartphone-uri ce le oferă posibilitatea clienților să comande limuzine cu șofer sau taxiuri.

Aplicația permite pasagerilor să se conecteze direct prin GPS-ul telefonului mobil cu cea mai apropiată mașină cu șofer înregistrată în baza de date a UBER. Contractarea serviciului și plata se desfășoară exclusiv prin intermediul UBER și nu personal cu șoferul. La destinație, pasagerul nu achită fizic nimic. Tariful este calculat de program în funcție de distanță, viteză și condițiile de trafic. Serviciile nu se plătesc fizic, contravaloarea călătoriei este reținută în mod automat de pe cardul clientului prin intermediul contului de client. Șoferii își primesc banii într-un depozit și au dreptul la o anumită cotă din nota de plată, restul rămânând companiei. Compania nu lucrează cu companii de taxi obișnuite, ci cu companii de transport și cu șoferi individuali.

Citește și