Aproape 3.000 de studenți vor să lucreze în domeniul ingineriei, cei mai atractivi angajatori în 2016 fiind Grupul BMW, Continental și Grupul Volkswagen. Studenții ar fi interesați să lucreze la Microsoft, Google, Dacia și Apple. Dintre firmele românești, Rompetrol ocupă poziția a 16-a, E.ON Energie România se clasează pe locul 18, iar Transelectrica pe 25. Kaufland ocupă poziția 84 în clasamentul celor mai doriți angajatori din acest domeniu, urmat de Carrefour, pe locul 90.
Domeniul afaceri și comerț atrage puțin peste 2.000 de studenți interesați. Podiumul celor mai atractivi angajatori este ocupat de Apple, Google și Grupul BMW. Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri ocupă poziția a patra și este urmat de Microsoft și Samsung, în timp ce Ministerul Finanțelor se clasează pe locul nouă în topul angajatorilor preferați de studenți. Ministerul Comunicațiilor și al Societății Informaționale ocupă locul 18.
Aproape 1.900 de studenți sunt interesați de profilul uman, de domeniul artelor liberale și al educației, în timp ce puțin peste 1.200 de studenți vor să lucreze în domeniul IT și peste 1.200 ar vrea să muncească în domeniul mediciniei și al sănătății.
Cei mai atractivi angajatori din domeniul IT sunt Google, Microsoft și Apple. Intel, Facebook și Ubisoft completează următoarele poziții. De data aceasta, Ministerul Comunicațiilor și al Societății Informaționale ocupă locul 33, Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri, locul 62, în timp ce Ministerul Finanțelor ocupă poziția 87.
Dreptul (aproape 700) și științele naturii (peste 500) sunt alte domenii de care studenții sunt interesați.
Rezultatele studiului au arătat că echilibrul dintre viața personală și profesională joacă cel mai important rol pentru studenții care se află în căutarea unui loc de muncă, urmat de obiectivul de siguranța locului de muncă.
Studiul Universum Global este realizat anual în Europa în rândul studenților pentru a stabili care sunt cei mai doriți angajatori la nivel național, anul acesta fiind prima ediție organizată pentru România, potrivit unui comunicat transmis marți de Kaufland.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 10.492 de studenți, răspunsurile fiind primite de la 46 de universități.