Potrivit informațiilor furnizate de RAR, la solicitarea MEDIAFAX, autovehicule produse de grupul Volkswagen, destinate pieței europene, la care au fost utilizate anumite dispozitive sau tehnici de manipulare a emisiilor poluante care ar influența valorile oxizilor de azot, dețin omologare CE de tip. În astfel de cazuri, legislația europeană impune remedierea neconformităților prin acțiunea de rechemare a vehiculelor.
De altfel, autoritatea de omologare germană KBA, cea care a acordat majoritatea omologărilor comunitare, nu a retras omologările CE de tip respective și nu a impus producătorului identificarea și aplicarea unor soluții de remediere a problemelor constatate.
Măsurile de remediere și calendarul de aplicare au fost prezentate de constructor către autoritatea de omologare germană (KBA), iar după identificare și aprobare, KBA a transmis celorlalte autorități de omologare calendarul de punere în aplicare a măsurilor. Conform comunicărilor oficiale, KBA permite implementarea măsurilor treptat, după efectuarea unor testări multiple, luând în considerare o multitudine de particularități ale vehiculelor cărora le sunt destinate. Măsura se adresează, de regulă, unor vehicule în funcțiune, cu grade diferite de utilizare și de întreținere. Ulterior, autoritatea de omologare germană informează punctual, pentru fiecare lot de vehicule care au caracteristici similare, punerea pe piață a modalității de remediere.
În scopul aplicării prevederilor directivei, RAR a fost de la început în legătură cu KBA și cu reprezentantul grupului Volkswagen în România și, după startul acțiunii de rechemare, conform prevederilor legale, supraveghează respectarea calendarului propus și aprobat. Astfel, a fost stabilit împreună cu reprezentantul grupului Volkswagen în România că acesta va raporta lunar vehiculele care au efectuat acțiunea de rechemare prin rețeaua națională de dealeri autorizați ai grupului.