Prima pagină » Auto » Liberation acuză Renault că a utilizat sisteme de modificare a emisiilor. Prima reacție a gigantului auto francez

Liberation acuză Renault că a utilizat sisteme de modificare a emisiilor. Prima reacție a gigantului auto francez

Liberation acuză Renault că a utilizat sisteme de modificare a emisiilor. Prima reacție a gigantului auto francez
Liberation acuză Renault că a utilizat sisteme de modificare a emisiilor. Prima reacție a gigantului auto francez

Renault a utilizat un „dispozitiv fraudulos care modifică în mod specific funcționarea unui motor pentru a reduce emisiile de oxizi de azot (NOx) în condițiile specifice testelor de omologare. Compania auto a utilizat o strategie cu obiectivul falsificării testelor antipoluare”, arată documente ale Direcției Generale pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor din Franța (DGCCRF) despre emisiile poluante ale anumitor tipuri de vehicule Renault. Este vorba de documente transmise Parchetului General din Franța în decembrie 2016 și dezvăluite pe 15 martie 2017 de cotidianul Libération. Informațiile au fost preluate de principalele publicații din Franța.

Investigația DGCCRF s-ar concentra, potrivit cotidianului Le Monde, pe patru modele Renault cu motoare diesel – Talisman, Kadjar, Captur și Clio IV. Aceste modele au fost vizate de o investigație efectuată de o comisie independentă (așa-numita Comisie Royal), creată în contextul scandalului emisiilor poluante în care este implicat Grupul auto german Volkswagen.

„Strategii de fraudare” au fost aplicate de peste 25 de ani în cadrul companiei Renault, în scopul falsificării testelor de omologare a anumitor motoare diesel și benzină, arată copia unui raport al Direcției Generale pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor (DGCCRF) obținut de Agenția France-Presse și citat de cotidianul Le Figaro.

Compania Renault neagă acuzațiile

Renault a transmis, potrivit Le Monde, că a „luat cunoștință de un articol dezechilibrat apărut miercuri în presa națională”. „Grupul Renault nu intenționează să facă vreun comentariu despre o procedură de instrumentare judiciară aflată în curs și reamintește că niciunul dintre serviciile sale nu a încălcat reglementări europene sau naționale referitoare la omologarea vehiculelor. Vehiculele Renault nu sunt echipate cu softuri de fraudare a sistemelor depoluante”, precizează comunicatul.

În ianuarie, Parchetul din Paris a inițiat o procedură judiciară împotriva grupului auto Renault, suspectat de „înșelătorie” în cazul emisiilor poluante ale motoarelor diesel, însă compania franceză susține că respectă toate reglementările. „Procurorii vor investiga un eventual caz de înșelătorie în cazul calității și asupra controalelor efectuate, consecința fiind furnizarea unor produse periculoase pentru sănătatea oamenilor și animalelor”, a transmis pe 13 ianuarie Parchetul din Paris.

Potrivit unor surse judiciare, ancheta vizează emisiile motoarelor diesel fabricate de grupul auto francez Renault. Experți citați de presa franceză afirmă că grupul auto ar fi instalat un soft pentru controlul emisiilor poluante ale motoarelor diesel.

„Renault respectă legislația franceză și europeană, iar vehiculele sunt conforme cu normele în vigoare”, a reacționat în ianuarie constructorul auto francez, precizând că „a luat notă” de inițiarea procedurii judiciare.

În decembrie 2015, Thierry Bolloré, director general adjunct al Renault, recunoștea că grupul auto francez nu era „la nivelul cel mai bun” la capitolul emisii poluante. La aceeași concluzie a ajuns și Comisia Royal, constituită de Ministerul francez al Mediului pentru verificarea emisiilor la vehiculele aflate în circulație.

În octombrie 2015, o investigație efectuată de Clubul auto german ADAC arăta că vehicule diesel construite de producători precum Renault, BMW, Nissan, Citroen, Mercedes, Peugeot, Jeep, Hyunday și Mazda nu respectă standardele privind emisiile.

Grupul auto german Volkswagen a trebuit să achite daune de aproape 15 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii pentru instalarea la motoare diesel a unui soft pentru manipularea emisiilor poluante. În septembrie 2015, Volkswagen a anunțat că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul era programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situatiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon.

Citește și