Alstom a efectuat prima cursă de probă la viteza de 80 km/h. Testul a avut loc pe linia proprie de încercare din Salzgitter, Saxonia Inferioară (Germania). În următoarele luni va avea loc o campanie amplă de testare, atât în Germania, cât și în Republica Cehă, înainte ca trenul Coradia iLint să înceapă, din 2018, să efectueze primele curse de probă cu pasageri, pe ruta Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven (Germania).
Saxonia inferioară a comandat deja 14 astfel de trenuri.
Trenul este dotat cu baterii litiu pentru stocarea energie și un rezervor pentru hidrogen gaz comprimat amplasat pe acoperiș. Trenul poate parcurge aproape 800 km pe zi la viteze de 140 km/h. Acesta funcționează prin intermediul pilelor de combustie ce transformă hidrogenul în energie electrică, iar singura emisie este doar apă.
Tehnologia nu este nouă fiind aplicată și în cazul automobilelor mici, însă încă nu sunt produse în serie din cauza costurilor ridicate și infrastructurii deficiente.