Prima pagină » Magazin » Cum te păcălește supermarketul să cumperi cât mai mult

Cum te păcălește supermarketul să cumperi cât mai mult

Cum te păcălește supermarketul să cumperi cât mai mult
Deseori se întâmplă ca atunci când intri într-un magazin să cumperi mai mult decât ți-ai propus. Din lista de cinci produse elementare precum lapte, ouă, pâine, carne și legume te alegi cu altele, precum ciocolata care este prea tentantă pentru a fi trecută cu vederea sau alte produse de care nu ai neapărat nevoie.

Cum s-a întâmplat acest lucru? Răspunsul se află în modul de poziționare al raioanelor și al produselor. Există o întreagă știință a supermarketurilor care te fac să petreci mai mult timp în magazin și să cumperi mai mult, informează Curiosity.

Un expert al acestei științe susține că majoritatea cumpărătorilor pleacă din magazin cu 60% mai multe produse decât și-au propus să cumpere inițial, scrie Descoperă.

Așadar, cumpărăturile din supermarket nu sunt atât de simple pe cât par. Conform Food Marketing Institute, magazinele de tipul acesta au o medie de 39.500 de itemuri, astfel vânzătorii vor depune mult efort pentru a fi siguri că mai multe produse sfârșesc în căruciorul tău.

Paco Underhill, autorul cărții Why We Buy: The Science of Shopping („De ce cumpărăm: știința cumpărăturilor”) precizează că „există un motiv pentru care brutăria este prima secțiune de lângă intrare. În primul rând, produsele acestea sunt proaspete și arată mai bine în magazin decât arată atunci când ajungi acasă cu ele. Aproape fiecare supermarket știe că dacă îți pune în funcțiune glandele salivare, vei avea tendința de a cumpăra mai mult”.

De asemenea, cele mai populare produse sunt în mijlocul culoarului. Acest lucru se întâmplă datorită efectului de boomerang, care, conform explicației de la National Geographic, are loc atunci când un cumpărător merge până în mijlocul raionului, întorcându-se pe aceeași rută. Laptele este de obicei pus în spatele magazinului din același motiv. Cu cât treci de mai multe produse, cu atât cresc șansele să cumperi ceva din acestea. Dulciurile și alte produse preferate de copii sunt poziționate pe rafturile pe jos, pentru ca aceștia să le observe.

Aceste distrageri chiar funcționează, susține Underhill, consumatorii cumpărând cu 60% mai multe produse decât își propuseseră inițial.

Autor