Cele mai căutate destinații au fost Valea Prahovei, zona Bran-Moeciu, Bucovina și Maramureș.
Spre deosebire de anul trecut, când zilele libere acordate de angajatori cu ocazia Sărbătorilor Pascale au făcut „punte” cu 1 Mai, în acest an minivacanța de Paște a fost mai degrabă un weekend prelungit, de două-trei nopți. Nu putem vorbi, așadar, de o comparație a numărului de turiști ajunși în cei doi ani în stațiuni, pentru că raportul este dezechilibrat, se arată în comunicatul FPTR.
Și în acest an ofertele au fost diverse și s-au adresat tuturor categoriilor de turiști, de la studenți și tineri îndrăgostiți până la pensionari care au profitat de cele două-trei zile de odihnă ca să-și trateze și problemele de sănătate în stațiunile balneare. Românii au mers și la pensiunile din zona rurală, în city break-uri în țară și străinătate, în stațiuni de la noi și de afară și au ajuns chiar și pe litoral.
Hotelurile și pensiunile din zonele turistice românești au pus la dispoziție 136.000 de locuri de Paște, dintre care s-au vândut mai mult de 108.000, ceea ce reprezintă un grad de ocupare de 79%. Totodată, se constată o ușoară creștere a tarifelor, cuprinsă între 2-5% fata de acum doi ani. Doar pentru vacanțele petrecute în țară, turiștii au cheltuit mai mult de 33 de milioane de lei (peste 7 milioane de euro), potrivit calculelor FPTR.
Tendința ultimilor ani se păstrează și în ceea ce privește modalitatea de rezervare și din ce în ce mai puțini turiști români au ales să călătorească în țară prin agențiile de turism. Cei mai mulți au rezervat direct la structura de cazare sau au folosit sisteme de rezervări on-line.
Ca și în anii trecuți, pe locul întâi în topul preferințele romanilor s-au clasat pensiunile rurale. Paștele la țară a fost cel mai solicitat, pentru că orășenii, sătui de înstrăinarea provocată de urbanizarea excesivă, încearcă să se reîntoarcă la tradițiile românești. Din cele 75.000 de locuri disponibile în pensiuni s-au vândut 65.000.
Pe locul doi, după zona rurală, se afla stațiunile montane, cu cele de pe Valea Prahovei pe primele locuri ca atractivitate. Au fost puse la dispoziție 30.000 de locuri în cadrul structurilor din zonele rurale, dintre care 22.000 au fost locuri vândute.
În stațiunile montane, tariful mediu pentru vacanța de Paște de anul acesta a fost de 340 de lei de persoană pentru o vacanță de trei nopți. Din oferte nu a lipsit masa cu produse tradiționale, însă au existat meniuri speciale și meniuri alternative pentru vegetarieni. Familiile care au mers cu copiii în vacanța de Paște au putut să îi lase pe cei mici în ateliere de creație, în cadrul cărora au învățat că vopsească ouă sau să confecționeze felicitări de Paști.
Datorită tarifelor mai mici, romanii și-au petrecut Pastele și în diferite stațiuni balneoclimatice. Astfel au fost puse la dispoziție 28.000 de locuri în structurile balneare, dintre care au fost vândute 20.000. Cei care au ales hotelurile de lux din stațiunile autohtone s-au bucurat de acces la SPA și de alte servicii precum masaj, saună și acces la piscină.
Puțini hotelieri de pe litoral au avut oferte pentru turiștii care au dorit să petreacă Paștele la malul mării, litoralul nefiind o destinație tradițională pentru această sărbătoare. Anul trecut, pe litoral au ajuns mult mai mulți turiști, deoarece Paștele a coincis cu minivacanța de 1 Mai. Majoritatea unităților de la mare care au pregătit, totuși, pachete sunt în Mamaia. Au fost puse la dispoziție 3.000 de locuri la mare, dintre care au fost vândute doar 900. Pentru cei care au dorit să petreacă sărbătorile de Paște la malul mării, tariful mediu pentru un pachet de trei nopți de cazare în cameră dublă standard, cu mic dejun inclus, a fost de la 500 lei de persoană.
Pasionații de pescuit au ales să petreacă Pastele într-o manieră inedită, în Delta Dunării. Au fost puse la dispoziție 600 de locuri în cadrul structurilor de cazare dintre care s-au vândut aproximativ 400 de locuri.
În ceea ce privește turismul extern, numărul redus de zile libere, dar și contextul politic actual, au făcut ca interesul pentru petrecerea Paștelui în străinătate să fie scăzut, comparativ cu anii trecuți. Numărul aproximativ de locuri puse la dispoziție în cadrul diverselor oferte a fost de 7.500, dintre care 4.800 reprezintă numărul aproximativ de locuri vândute pentru sărbătorile de Paște din acest an.
Cele mai căutate destinații externe de către familii au fost cele de pe litoralul bulgăresc al Mării Negre, urmate de cele din Grecia sau Tenerife. La fel de căutate au fost Costa del Sol, Țara Bascilor, Napoli-Sorrento, Sicilia, Toscana sau Portugalia pentru programele senior voyage, dar și croazierele pe Marea Mediterană și pelerinajele în Israel.