Contactați de ZF, reprezentanții comÂpaniei nu au dorit să comenteze informațiile privind discuțiile de vânzare.
Dinu Malacopol, CEO AKTA, spunea în februarie 2017 pentru ZF: „Totul este de vanzare pentru prețul corect. Pentru o ofertă corectă, acționarii pot să vandă dar în momentul de față ne concentrăm pe dezvoltarea serviciilor și pe lansarea unora noi”.
Despre vânzarea AKTA s-a vorbit încă din 2014 când acționarul majoritar, fondul de investiții Pinebridge, a mandatat comÂpania de audit și consultanță Ernst & Young (EY) să găsească un cumpărător pentru grup, potrivit datelor ZF de la acea vreme, la un preț de peste 200 mil. euro. Acum însă, în piață se vorbește de o tranzacție la o valoare mai mică, de peste 100 de milioane de euro.
De altfel, prețul prea mare a fost, potrivit datelor din piață, principalul obstacol în negocierile anterioare din perioada 2014-2015 pe care oficialii AKTA le-au purtat cu o serie de cumpărători interesați de business. Printre companiile interesate la momentul acela, care au intrat în camera de date pregătită pentru invesÂtitori de EY, s-au numărat UPC și VodaÂfone, potrivit datelor ZF. Prețul oferit atunci era la jumătate, respectiv circa 100 mil. euro, cât este momentan suma vehiculată în piață.