Prima pagină » Magazin » A jucat în „Liceenii”, iar acum organizează cel mai mare concurs de vinuri din estul Europei

A jucat în „Liceenii”, iar acum organizează cel mai mare concurs de vinuri din estul Europei

A jucat în
Pe vremea când juca în pelicula Liceenii, actorul Cătălin Păduraru n-avea nicio idee despre direcția în care avea să-l ducă viața în plan profesional. A ales drumul antreprenoriatului, în distribuția și retailul de vin, a vândut afacerea Vinexpert, iar acum organizează cel mai mare concurs internațional de vinuri din estul Europei și face planuri pentru un muzeu al vinului în România. Și vrea să realizeze prima amprentă audio din lume a unui vin, plan despre care spune, râzând, că i-ar putea aduce Nobelul.

Energic și optimist, Cătălin Păduraru poate vorbi ore în șir despre vin: planuri, trecut și viitor, lingvistică, istorie, economie sau strategii. El este antreprenorul care în urmă cu câțiva ani a vândut afacerea Vinexpert, cu activități în distribuția și retailul de vinuri. „Prima generație de antreprenori nu a ajuns încă la etapa de vânzare a afacerilor pe care le-a întemeiat. Pentru mine a fost proiectul de viață, îmi propusesem să ies din afacere până la 45 de ani; am reușit chiar mai devreme. Pentru a mă dedica acestei părți de consultanță, formare, educație”, povestește el.

Intrarea în universul vinului s-a făcut cu plata unui preț: visul său legat de actorie. „Când intrai la IATC (Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică Ion Luca Caragiale din București) erai vârful mic al unei piramide a studențimii românești. Noi am fost spre mia de candidați pe loc, cu examene de trei săptămâni.” Spune că odată cu capitalismul s-au ivit și dezavantaje, nu numai avantaje, și a apărut un con de umbră pentru cei care voiau să facă film în perioada aceea. „Și eu asta voiam să fac – film, nu teatru. Nu a fost nicio filosofie să îmi stabilesc un plan în zona de afaceri. A fost frica zilei de mâine și am încercat să fiu foarte realist. Am evaluat resursele și singura resursă era o apetență foarte mare pentru a vinde, și când am ajuns la ce să vând mi-am dat seama că rădăcinile mele sunt foarte solide în viticultură”; tatăl și unchiul său erau ingineri viticoli.

Prin urmare, alegerea vinului era cea mai logică opțiune, „nu a fost o asumare de cauză sau o misiune, ci pur și simplu a fost extrem de bună nișa din București, pentru că la începutul anilor ”90 erau doar vinuri proaste”. Spune că și-a propus să aducă doar vinuri bune și prin asta să se diferențieze; iar firma de distribuție a funcționat foarte bine până în 1998-1999, când, spune actorul antreprenor, a constatat că este nevoie de mai mult; concret, a hotărât să deschidă magazinele Vinexpert. Pentru că, inspirat de ce se întâmpla pe piețele externe, aducea idei și concepte noi, adaptate local, dar operând o firmă de distribuție, mesajul se dilua; de aceea și-a propus să facă o entitate prin care să lucreze direct cu consumatorul și așa a apărut Vinexpert.

Citește în continuare pe bm.

Autor