Energic și optimist, Cătălin Păduraru poate vorbi ore în șir despre vin: planuri, trecut și viitor, lingvistică, istorie, economie sau strategii. El este antreprenorul care în urmă cu câțiva ani a vândut afacerea Vinexpert, cu activități în distribuția și retailul de vinuri. „Prima generație de antreprenori nu a ajuns încă la etapa de vânzare a afacerilor pe care le-a întemeiat. Pentru mine a fost proiectul de viață, îmi propusesem să ies din afacere până la 45 de ani; am reușit chiar mai devreme. Pentru a mă dedica acestei părți de consultanță, formare, educație”, povestește el.
Intrarea în universul vinului s-a făcut cu plata unui preț: visul său legat de actorie. „Când intrai la IATC (Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică Ion Luca Caragiale din București) erai vârful mic al unei piramide a studențimii românești. Noi am fost spre mia de candidați pe loc, cu examene de trei săptămâni.” Spune că odată cu capitalismul s-au ivit și dezavantaje, nu numai avantaje, și a apărut un con de umbră pentru cei care voiau să facă film în perioada aceea. „Și eu asta voiam să fac – film, nu teatru. Nu a fost nicio filosofie să îmi stabilesc un plan în zona de afaceri. A fost frica zilei de mâine și am încercat să fiu foarte realist. Am evaluat resursele și singura resursă era o apetență foarte mare pentru a vinde, și când am ajuns la ce să vând mi-am dat seama că rădăcinile mele sunt foarte solide în viticultură”; tatăl și unchiul său erau ingineri viticoli.
Prin urmare, alegerea vinului era cea mai logică opțiune, „nu a fost o asumare de cauză sau o misiune, ci pur și simplu a fost extrem de bună nișa din București, pentru că la începutul anilor ”90 erau doar vinuri proaste”. Spune că și-a propus să aducă doar vinuri bune și prin asta să se diferențieze; iar firma de distribuție a funcționat foarte bine până în 1998-1999, când, spune actorul antreprenor, a constatat că este nevoie de mai mult; concret, a hotărât să deschidă magazinele Vinexpert. Pentru că, inspirat de ce se întâmpla pe piețele externe, aducea idei și concepte noi, adaptate local, dar operând o firmă de distribuție, mesajul se dilua; de aceea și-a propus să facă o entitate prin care să lucreze direct cu consumatorul și așa a apărut Vinexpert.