Ei au mers doar pe achiziții de terenuri și au pornit din Moldova, regiune pe care rețelele străine mai mult au evitat-o din cauza puterii de cumpărare reduse a locuitorilor. În plus, au dezvoltat o rețea de magazine cu prețuri mai mici decât media pieței, strategie cu rezultate și mai bune în criză.
Cu toate acestea, Dedeman și-a dezvoltat afacerile până la un nivel similar retailerilor Praktiker și Bricostore, care în 2007 erau cei mai mari jucători din piață și care au mizat puternic pe Capitală încă de la intrarea înRomânia. Anul trecut, compania deținută de frații Paval a raportat afaceri de 1,2 miliarde de euro, ceea ce o plasează pe locul întâi, la mare distanță de competiție în clasamentul operatorilor de magazine de bricolaj.
Frații Paval au pornit de la zero în primii ani după revoluție și au avut nevoie de 18 ani pentru a ajunge la formatul actual al rețelei Dedeman formată din 45 de magazine.
Dragoș Paval, președintele companiei, 50 de ani, a fost primul din cei doi frați care a intrat în afaceri, în anul 1992, când a deschis un magazin de 16 metri pătrați într-un spațiu închiriat într-un cartier din Bacău, cu o investiție minima. Afacerile au fost dezvoltate pas cu pas.
Citeste continuarea pe Ziarul Financiar