Investigația vizează licențierea și distribuția produselor comercializate. Produse precum îmbrăcăminte, pantofi, accesorii de telefoane, genți sau jucării, asupra cărora o imagine sau un text este aplicat în timpul procesului de producție. Scopul este de a crea o atracție petru consumatori, îndeosebi copii sau tineri. Producătorul (concesionar, beneficiar al unui contract de licență) poate folosi doar imaginea sau textul dacă a semnat un acord de licență cu licențiator, potrivit unui comunicat transmis miercuri de instituție.
Nike, Sanrio și Universal Studios licențiază drepturile pentru branduri recunoscute. Printre alte branduri, Nike este licențiatorul drepturilor pentru comercializare Fútbol Club Barcelona, Sanrio licențiază dreptul pentru Hello Kitty, iar Universal Studio licențiază drepturile pentru „Minions” și „Despicable Me”.
Practicile investigate de CE ar putea, la final, să afecteze consumatorii prin faptul că îi împiedică să beneficieze de o valabilitate mai mare și prețuri mai mici, atât online, cât și offline.