Copiii bilingvi sunt mai buni atunci când vine vorba de recunoașterea vocilor celorlalte persoane și în ceea ce privește perceperea informațiilor referitoare la persoana care vorbește, comparativ cu cei care cunosc o singură limbă.
„Copiii bilingvi au un avantaj din punctul de vedere al percepției, atunci când procesează informațiile referitoare la vocea persoanei care vorbește. Acest avantaj există în apectul social al perceperii unui discurs, acolo unde accentul nu este pus pe procesarea informației lingvistice, ci pe procesarea informațiilor referitoare la persoana care vorbește. Discursurile conțin, simultan, atât informații despre ceea ce se spune, cât și informații despre cine spune asta”, explică Susannah Levi, autor principal al studiului și profesor de științe comunicaționale la NYU Steinhardt.
Pentru a ajunge la aceste concluzii, echipa condusă de Levi a evaluat un grup de 41 de copii, 22 dintre ei fiind vorbitori de engleză, în timp ce 19 cunoșteau și o limbă străină.
Copiii au fost împărțiți în două grupuri, în funcție de vârsta lor. Cei de 10 ani sau mai mult au fost separați de vârste mai mici.
Pentru a evalua abilitățile lor de recunoaștere a vocii, copiilor li s-au dat diverse sarcini de îndeplinit. De exemplu, ei au asultat pe cineva care le-a spus perechi de cuvinte în engleză, însă cu un accent nemțesc. Apoi, ei au fost rugați să asculte aceleași cuvinte rostite în limba germană și au fost întrebați dacă respectivele cuvinte au fost rostite de aceeași persoană sau nu.
Pe lângă faptul că cei de vârstă mai mare s-au descurcat mai bine în ceea ce privește această sarcină, însă diferența a fost făcută și în ceea ce privește statutul copiilor din punctul de vedere al numărului limbilor vorbite. Astfel, copiii bilingvi sunt mai pricepuți în a recunoaște vocea oamenilor, indiferent de limba pe care o vorbesc aceștia și de accent.
Specialiștii susțin că acest studiu este o dovadă în plus a faptului că, pe lângă beneficiile intelectuale, există și beneficii legate de sociabilitate și integrare.