După corectarea lucrărilor la limba română, profesorii au descoperit că și anul acesta, elevii care au susținut evaluarea națională s-au întrecut în greșeli, mulți dând dovadă de dezinteres față de primul examen important din viața lor.
De exemplu, un elev a considerat că „principalul mod de descriere este narațiunea. Autorul exprimă sentimentul de admirare pentru vară”.
Elevii au avut de scris și sinome ale unor cuvinte care apar în poezia „Ploaia” de Magda Isanos. Un absolvent de gimaziu a scris că sinonimul cuvântului „melodie” este „muzicuță”, iar altul a explicat că „în poezie este povestit un tablou cu arhaisme”.
Explicarea cratimei le-a pus, din nou, probleme elevilor, unul dintre ei spunând că „nu văd alt rol al cratimei decât acela când ție lene să vorbești pui linie”. Rima și măsura versurilor au fost alte cerințe care le-au ridicat semne de întrebare.
„Din cîte aproximez io ultimul vers nu are mai mult de cinci centimetri”, a scris un elev.
„Ultima strofă rimează pentru că totul se termină în „i”, explică un alt școlar.
Și ultima cerință, cea în care au avut de redactat o întâmplare dintr-o competiție sportivă, a stârnit explicații amuzante.
„A venit profesorul de sport care este înalt, musculos și exigent”.
Pe 26 iunie, până la ora 16.00, vor fi afișate rezultatele, urmând, ca după soluționarea contestațiilor, pe 30 iunie, elevii să primească rezultatele fiinale, în centrele de examen și pe evaluare.edu.ro.