Cele mai multe voturi le-a obținut Catedrala Mântuirii Neamului, secondată de Arsenie Boca. În ceea ce-l privește pe acesta din urmă, votul nu se referă la personalitatea, viața și lucrarea acestuia ci la felul în care a ajuns să fie exploatată imaginea sa, până la stadiul în care a ajuns un fel de „icoană” online.
Rezultatele votului, pe categorii, sunt:
Kitsch istoric și legendar: câștigătorul este Arsenie Boca, urmat de Elena Ceaușescu și Dracula;
Arhitectură și monumente: campioană este Catedrala Mântuirii Neamului, urmată de Bustul de la Scornicești al lui Gigi Becali și „Țeapa” lui Ghilduș (monument închinat eroilor revoluției din 1989, amplasat în Piața Revoluției din București);
Artă decorativă și design interior: românii au decis în favoarea carpetei cu răpirea din serai, urmată de prosoapele șoferilor de tir și peștele de sticlă de pe televizor;
Cultură și fashion: treningul asortat cu pantofi a fost considerat cel mai relevant kitsch, argintul revenind papucilor cu puf, în timp ce bronzul a fost adjudecat de dansul pinguinului;
Media și digital: Prezența online a cocalarilor și pițipoancelor a fost de departe cea mai apreciată, locurile 2 și 3 revenindu-le sms-urilor de sărbători cu texte standard-stupide și titlurilor publicațiilor tabloid;
Acest demers face parte din realizarea unui studiu științific sub auspiciile celei mai recente destinații muzeale a bucureștenilor și turiștilor, Muzeul Kitsch-ului, ce include aproximativ 200 de exponate și poate fi vizitat din luna mai în Strada Covaci nr. 6 din Centrul vechi al Capitalei.
Exponatele provin din colecția personală a proprietarului Cristian Lică, realizată de-a lungul anilor cu ajutorul consignațiilor, târgurilor de profil și al altor colecționari și îmbogățită recent cu numeroase artefacte. De curând, colecția a fost îmbogățită cu numeroase artefacte donate de simpatizanți din toată țara.