CV-ul tău este ușor de citit, fără greșeli și relevă o experiență variată, dar uneori e nevoie de mai mult de atât. Încearcă să adaugi la final câteva abilități speciale, care te pot propulsa drept un candidat de top, greu de surclasat.
Experții în HR au făcut pentru Business Insider o selecție a celor mai relevante 9 programe pe care trebuie să le stăpânești și competențe pe care e nevoie să le ai, necesare în cariere variate, pe care ai putea să le vrei incluse în CV.
1. Adobe Photoshop: necesar pentru cei care vor să-și construiască o carieră într-un domeniu ceva mai creativ, precum graphic design sau editare foto.
2. Microsoft Excel: un program care se situează cumva la extremă și care este indispensabil în domeniul financiar, acolo unde toate datele sunt permanent sistematizate în tabele.
3. Limba spaniolă (sau o limbă străină în plus față de cele mai cunoscute două de circulație internațională): chiar dacă nu e neapărat o misiune ușoară pentru toată lumea, învățarea unei noi limbi străine este bună atât pentru CV-ul tău, cât și pentru creier. Studiile au demonstrat că persoanele poliglote tind să aibă amintiri mai clare și sunt multitasking.
4. Web development: o înțelegere de bază a acestui câmp este utilă în multe cariere și, poate surprinzător, nu toate au legătură cu tehnologia și domeniul IT.
5. WordPress: fie că ești un editor cu experiență care vrea să facă o schimbare, fie că ești un proaspăt absolvent gata să intre în câmpul muncii, oricine are de a face cu un site web trebuie să aibă măcar noțiunile de bază ale acestui program, care te scapă din multe încurcături.
6. Public speaking: indiferent în ce domeniu lucrezi, ceva e foarte clar – la un moment dat vei fi pus în situația de a vorbi în fața unui grup mai mare de oameni, iar un orator priceput face întotdeauna impresie bună.
7. SEO: este o abilitate pe care orice persoană care își măsoară succesul în click-uri, like-uri și share-uri trebuie să o aibă. Adăugând această competență în CV, sugerezi potențialului angajator că știi cum să realizezi un articol care să facă trafic sau o campanie de succes în social media.
8. Google Analytics: și un curs de Google Analytics ar fi o idee bună, pentru ca apoi această abilitate să-și poată face loc la tine în CV. După ce ai învățat cum să-ți optimizezi articolele, e important să știi și cum să monitorizezi traficul, pentru a adapta conținutul cât mai puternic publicului tău.
9. Management de produs: poate fi complicat să prezinți și să susții o idee încă din fașă, dar atunci când faci parte dintr-o echipă de marketing trebuie să fii pregătit și pentru așa ceva. Așa că, dacă îți dorești o carieră în acest domeniu, nu ezita să-ți treci în CV și această abilitate.