Ministrului Mediului, Grațiela Gavrilescu, a declarat, marți, că la nivelul ministerului s-a constituit deja un grup de lucru din care fac parte reprezentanți ai Ministerului Mediului, ai Administrației Naționale a Fondului de Mediu, ai Registrului Auto Român, ai Finanțelor dar și ai producătorilor de mașini și ai ONG-urilor, care lucrează la proiectul de introducere a unei noi taxe de poluare.
„S-a constituit un grup de lucru în vederea calculului și gândirii corecte, încât să găsim o metodă prin care mașinile care poluează, care au o normă de poluare mică și emisii de dioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare. În toate țările europene se merge pe normă de emisii. Eu condider că nu trebuie să punem o taxă la prima înmatriculare. Este ca și cum gândim înainte, punem căruța înaintea boilor, noi trebuie să știm în momentul în care facem o astfel de taxă cât circulă mașina respectivă într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să pot să îi faci determinarea de astfel de emisii”, a declarat ministrului Mediului, Grațiela Gavrilescu.
Decizia de introducere a unei noi taxe vine, conform ministrului Mediului, după ce s-a constatat că în România numărul autoturismelor vechi aduse din străinătate a crescut semnificativ anul acesta după renunțarea la taxa de prima înmatriculare, de la 146.000 cât au fost în 2016 la 350.000 anul acesta.
Totuși Gavrilescu spune că nu vrea să revină la taxa de primă înmatriculare așa că analizează o altă variantă de aplicare a taxei de poluare.
„O să ținem cont de trei criterii – respectiv de capacitatea cilindrică, cea la care este impozitată orice mașină, norma de poluare și al treilea – emisiile pe care le dau le dă fiecare autovehicul. Deocamdată nu avem o formă finală, analiza vreau să fie extrem de bine făcută comparativ cu tot ceea ce există în Uninea Europeană și adecvată la ceea ce se întâmplă în România”, a mai declarat Grațiela Gavrilescu.
Ministrul nu a avansat însă un termen de la care ar putea fi aplicată noua taxă de poluare.