Ford Ecosport ar putea aduce veniÂturi de peste 2 miliarde de euro ameÂricanilor de la Ford, venituri care ar garanta revenirea construcÂtorului auto în topul exportatorilor și în clubul miliardarilor din economia locală.
Luând în calcul o producție în două schimÂburi de circa 500 de mașini pe zi, Ecosport poate ajunge la cel puțin 130.000 de unități anual, cu o valoare de piață de peste 2 miliarde de euro. Spre comparație, anul 2013 a fost cel mai bun pentru Ford în România, când proÂducÂția de aproape 80.000 de unități a moÂdelului B-Max urca businessul americanilor la pesÂte un miliard de euro și îi ducea pe locul trei în top exportatori după Dacia și Rompetrol. Anul trecut, cu nuÂmai 38.000 de mașini, Ford a fost abia pe locul șapte în topul exportatorilor din economie.
„Producția nu o putem comunica încă, dar putem spune că vom lucra în două schimburi pentru că estimăm că volumele vor crește. Nu putem spune nici pe zi, deoarece B-Max este din alt segment și alte cifre. Începând din noiembrie vom lucra în două schimburi”, a subliniat John Oldham, președintele Ford România.
Creșterea producției a determinat Ford RomâÂnia să majoreze în acest an numărul anÂgaÂjaÂților cu 1.700 de oameni, dintre care 1.300 au fost deja recrutați, iar restul 400 vor fi anÂgaÂjaÂți pâÂnă la finalul anului. Aceștia vor avea și saÂlarii mai mari, pe măsură ce eficiența uzinei va ajunÂge la o cadență anuală de peste 100.000 de unități. Dacă la început circa 30% din piesele unui Ecosport sunt produse în România, Ford vrea să crească acest procent prin convingerea furnizorilor să investească într-o fabrică aproape de Craiova.