Prima pagină » Știri » România în care te salvează norocul. Șeful IGSU: „Câteodată trimiți două miljoace de intervenție ca să ajungă măcar unul”

România în care te salvează norocul. Șeful IGSU: „Câteodată trimiți două miljoace de intervenție ca să ajungă măcar unul”

Detalii pe Gândul

„Trebuie să asigurăm mijloace care să poată scădea timpul de intervenție, mijloace care nu au 30, 40 de ani vechime. Câteodată trimiți două ca să ajungă măcar una. 50% din parc are peste 30 de ani, și niciun comandant nu își permite să rateze o intervenție sau să nu ajungă acolo. Eu nu pot sa îi explic cetățeanului de ce nu a ajuns ambulanța acolo. Din măsuri de siguranță, comandanții preferă să trimită două autospeciale de intervenție, iar dacă una ar putea avea probleme, avem asigurată intervenția cu cealaltă autospecială”, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, organizată sâmbătă, șeful Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.

Șefii IGSU admit că au fost județe, cum ar fi Caraș-Severin sau Vaslui, care nu au avut disponibilă nicio ambulanță SMURD, pe parcursul unei zile, din cauza defecțiunilor tehnice. În astfel de situații, s-a apelat la ajutorul echipajelor SMURD din județele învechinate.

Adjunctul IGSU, Cristian Radu, a explicat că, față de anul precedent, timpul de răspuns în cazul intervențiilor SMURD a crescut cu un minut, din cauza deteriorării parcului de autospeciale.

„Peste o sută de ambulanțe SMURD sunt defecte sau scoase din intervenție ca urmare a unor accidente de circulație pe care le-am înregistrat. Iar alte peste 100 de ambulanțe, zilnic, sunt scoase din intervenție din cauze tehnice”, a explicat col. Cristian Radu.

Conducerea IGSU explică faptul că multe dintre cele 100 de autospeciale nefuncționabile necesită schimbarea motorului, iar asta ar însemna costuri foarte mari.

„Multe dintre ele necesită costuri foarte mari. Dacă facem o analiză pe cele 100 de mijloace de intervenție, aproximativ 30% dintre ele au nevoie de înlocuirea motorului. Un motor este între 40.000 și 50.000 de lei. Costurile sunt enorme. Le reparam în limita resurselor bugetare. La ora actuală, în București, din cele 43 de echipaje pe care ni le dorim funcționale, în fiecare zi, avem o medie de doar 21″, a precizat col. Daniel Dragne.

Autor

Citește și