Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că recepția lotului Autostrăzii Sebeș-Turda, care a fost inspectat marți, s-a amânat.
„S-a amânat recepția, au la dispoziție 90 de zile, dar în această perioadă se va ține cont și de starea vremii. Ca atare, în cazul în care vremea nu permite, se dă o extensie de timp, care să acopere perioada în care, să zicem, lucrările ar fi afectate de condițiile meteo, iar după trecerea acestei perioade se va face o nouă inspecție în vederea recepției. Se ține cont de vreme, dacă în timpul acesta de 90 de zile, să zicem că două săptămâni starea vremii este rea și nu se poate interveni, nu se poate intra în amplasament, și se dă o extensie de timp”, a spus Alin Șerbănescu.
Constructorul nu și-a respectat propriul proiect și are de remediat o serie de deficiențe, a spus purtătorul de cuvânt al CNAIR, întrebat de ce nu s-a făcut recepția.
„(Sunt – n.r.) probleme legate de rugozitate, de aderență, excesul de bitum, probleme legate de planeitate, adică existența unor denivelări pe care le-am văzut toți acolo. Probleme legate de soluția aplicată pe pod, pe care nu au respectat-o. Practic, nu și-au respectat propriul proiect. Ei au propus un proiect pentru asfalt și nu l-au respectat. Vorbim de modul în care au așternut asfaltul, care trebuie să aibă cele trei straturi, de bază, legătură și uzură. Cele trei straturi de asfalt trebuie să aibă o anumită consistență și o anumită grosime. Practic, nici consistența, nici grosimea nu sunt cele din proiect. O soluție similară au aplicat pe Lugoj-Deva 1, unde au apărut deja fisuri la suprafața asfaltică. Nu în ultimul rând, faptul că nu au pus acele becuri cu led”, a spus Șerbănescu.
Potrivit acestuia, constructorul și-a manifestat dorința de a semna raportul de inspecție.
„Noi am discutat cu el, nu pot să-i caracterizez reacția, cert este că și-a manifestat dorința de a semna raportul de inspecție, ca atare, reacțiile lui nu contează, ci contează ce prevede contractul și el trebuie să-l respecte, să-și îndeplinească obligațiile contractuale”, a mai spus Șerbănescu, întrebat care a fost reacția constructorului.
Asociația Pro Infrastructură arăta, într- postare pe Facebook, că „încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa șoferilor care se deplasează pe drumul național paralel și pe care au loc accidente frecvente, cât și o bătaie de joc față de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare”.
Autostrada Sebeș-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri și va traversa parțial județele Alba și Cluj, fiind împărțită în patru loturi.