„Am încercat și se pare că vom reuși. Să răscumpărăm 51% din acțiunile pe care le deține Daewoo la șantierul naval și am zis să ne exercităm dreptul de preemțiune la vânzare. Și am constatat cu specialiști de la Justiție și Finanțe că statul român nu știe să facă lucrul acesta. O săptămână ne-am chinuit să vedem cu poate statul român să cumpere acțiuni să avem șantier maritim. Vă spun că îl luăm. Vom avea un șantier al statului”, a declarat premierul Mihai Tudose, la Antena 3.
Șeful Executivului spune că țara trebuie să aibă capacitatea de a produce și a asigura mentenanța unor nave.
„Trebuie să facem niște fregate și poate le facem noi. Că alții le-ar fi putut face. Să facem și mentenanța la noi. Poate facem și o bărcuță acolo. Dar nu e posibil cu atâta Dunăre și mare să nu aibă țara un șantier naval”, a mai spus Tudose.
În luna noiembrie, Damen Shipyards Group anunța că a încheiat un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziționarea cotei sale majoritare în Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), se arată într-un comunicat postat pe site-ul Damen.
Șantierul naval Mangalia, situat pe coasta de est a Mării Negre, are o suprafață de 980.000 de metri pătrați, are trei uscătoare cu o lungime totală de 982 de metri și un spațiu de prindere de 1,6 kilometri.
Șantierul naval Daewoo din Mangalia a fost înființat în 1997 ca un joint-venture între Daewoo și Șantierul Naval 2 Mai Mangalia.