Acțiunile WPP au scăzut cu aproape 13% și șeful companiei, Martin Sorell, a declarat că în spatele scăderii se află câteva probleme care trebuie rezolvate.
„Factorii principali care au influențat performanța au legătură cu impactul pe termen lung al revoluției tehnologice și strategiile pe termen scurt ale bugetarilor, ale investitorilor activiști și firmelor de investiții, în paralel cu dezintermedierea agențiilor de către Google și Facebook sau competiția digitală generată de consultanți”, a declarat Martin Sorell, pentru CNBC.
2017 a fost un an dificil pentru WPP, care a trebuit să se adapteze schimbărilor radicale. „Trebuie să simplificăm modul în care ne desfășurăm activitatea, trebuie să fim mai rapizi și să ținem cont de dezvoltările tehnologice, fie că vorbim de manufactură, presă sau distribuție, astfel încât trebuie să modificăm totul, să mergem pe simplitate”, a declarat Sorrell.
Scăderea s-a resimțit și la alte agenții de publicitate, Omnicom raportând o scădere a veniturilor cu 0,9%, în timp ce IPG a avut un 2017 destul de slab.
Sorrell a precizat că zona de produse ambalate pentru consumatorii de scară largă reprezintă o treime din business-ul WPP.