Liderii companiilor mondiale sunt optimiști în privința celei de-a patra revoluții industriale, însă sunt sceptici cu privire la capacitatea companiilor de a o influența, se arată în raportul Deloitte. Studiul s-a concentrat pe patru teme: impact social, strategie, talente/forță de muncă și tehnologie.
„Rezultatele indică faptul că deși – la nivel conceptual – înțeleg schimbările pe care Industry 4.0 le aduce, executivii sunt mai puțin siguri în legătură cu modul în care trebuie să reacționeze la aceste schimbări astfel încât să beneficieze cât mai mult de pe urma lor”, au precizat autorii sudiului.
În privința impactului social, 87% din respondenți consideră că a patra revoluție industrială va îmbunătăți echitatea socială și calitatea vieții, precum și stabilitatea, iar doi din trei executivi spun că influența businessului în formarea viitorului va fi mai mare decât cea a guvernelor.
Din punct de vedere strategic, doar o treime dintre respondenți sunt foarte încrezători că își vor putea conduce organizațiile în condițiile politice și economice actuale. Doar 14% sunt extrem de încrezători că firmele lor sunt gata să adopte schimbările asociate Industry 4.0.
La capitolul forță de muncă, doar un sfert dintre executivi cred că au forța de lucru potrivită și abilitățile necesare în organizație.
De asemenea, 86% din respondenți afirmă că fac tot posibilul pentru a clădi forța de lucru necesară pentru Industry 4.0, însă, cu toate acestea, răspunsurile indică faptul că subiectele de resurse umane (HR) au o prioritate scăzută dacă nu au legătură cu creșterea eficienței.
Executivii înțeleg nevoia investițiilor în tehnologie pentru generarea unor noi modele de business. Cu toate acestea, puțini respondenți ai sondajului afirmă că sunt capabili să construiască un caz solid de business care să susțină investițiile în tehnologii ce definesc a patra revoluție industrială.
„Sondajul a evidențiat faptul că executivii din întreaga lume sunt într-un stadiu incipient în ce privește pregătirea organizațiilor pentru a folosi potențialul Industry 4.0. Ei vor avea nevoie să folosească oportunități care să întărească legături de care să beneficieze clienții, angajații, organizațiile, comunitățile și societatea, într-un sens mai larg”, au mai precizat autorii studiului.
Cea de-a patra revoluție tehnologică sau Industry 4.0 este rezultatul combinării tehnologiei tradiționale cu digital analytics, inteligența artificială și Internetul lucrurilor (IoT).
Studiul Deloitte „A patra revoluție industrială este aici – sunteți gata?” a fost aplicat pe 1.600 de executivi din 19 țări pentru a afla cât sunt aceștia de pregătiți pentru a profita de avantajele oferite de Industry 4.0 în beneficiul clienților, al angajaților sau al comunității.