„Audierea va examina colectarea și vânzarea de informații personale de la mai mult de 50 de milioane de utilizatori Facebook, fără notificarea sau consimțământul acestora și cu încălcarea politicii Facebook”, se arată în documentul semnat de către republicanul Greg Walden și democratul Frank Pallone, ambii din Camera Reprezentanților.
Un purtător de cuvânt al companiei Facebook a confirmat primirea documentului din partea Congresului american și analizarea acestuia, fără a preciza dacă Zuckerberg va accepta sau nu să depună mărturie.
Liderii Comisiei de Comerț din Senatul SUA au cerut, de asemenea, audierea lui Mark Zuckerberg. Senatorul John Thune, președintele comisiei, și Bill Nelson, liderul democraților, au anunțat contactarea companiei Facebook „pentru a găsi o dată potrivită pentru ca domnul Zuckerberg să depună mărturie în următoarele săptămâni”.
Joi, Mark Zuckerberg a declarat că este dispus să fie audiat în Congresul SUA, dacă în acest fel vor fi furnizate toate informațiile relevante despre acest caz. El a recunoscut că au fost făcute „erori” în colaborarea cu firma Cambridge Analytica.
Doi senatori au cerut Comisiei Federale de Comerț, autoritatea de reglementare a practicilor de consum din SUA, să investigheze dacă alte companii au obținut în mod necorespunzător date ale utilizatorilor rețelei de media sociale Facebook.
Un activist pentru transparență, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicațiile The New York Times și Observer că firma Cambridge Analytica, deținută de miliardarul specializat în tranzacții speculative Robert Mercer și condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a peste 50 de milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării și influențării preferințelor electorale. Aceeași companie de consultanță a fost implicată în campania pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.
Potrivit sursei citate, compania Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani și a le trimite reclame politice personalizate. Facebook nu avertizase utilizatorii și luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor.